Новини

Офіційна заява щодо будівництва підземних переходів у м. Чернівці

опубліковано 8 січ. 2019 р., 02:26 Zhanna Oliynyk   [ оновлено 8 січ. 2019 р., 04:12 користувачем Tetiana Lebukhorska ]


Реагуючи на намір Чернівецької міської ради збудувати підземні переходи на вул. Головній (зміни до проекту рішення “Про внесення змін до цільової Програми з будівництва об’єктів житла і соціальної сфери в місті Чернівцях на 2017-2020 роки «Сучасне місто»), Громадська організація “Буковинська агенція регіонального розвитку” висловлює своє заперечення проти даного рішення, оскільки: 

1. Будівництво  підземних переходів на вул. Головній (навпроти центрального автовокзалу) та виділення будь-яких коштів на таке будівництво суперечить чинним державним будівельним нормам.

Створення підземних пішохідних переходів, як елемента транспортної інфраструктури міста, регулюється ДБН В.2.3-5:2018 “Вулиці та дороги населених пунктів”, оновлені норми якого діють з 01.09.2018. Відповідно до п. 6.4.7 даних норм, “пішохідні переходи в різних рівнях з проїзною частиною вулиці або дороги (підземні пішохідні тунелі, надземні пішохідні містки, переходи, суміщені з транспортними розв’язками в різних рівнях) слід улаштовувати: на загальноміських магістралях безперервного руху, в місцях входу до станцій швидкісного трамвая, метрополітену чи поїздів, на вулицях, де влаштування таких переходів зумовлено особливостями рельєфу місцевості, а також з магістральними залізничними лініями на перегонах у межах станцій”.

Генеральним планом міста Чернівці вулиця Головна визначена магістральною вулицею загальноміського значення, і відноситься до вулиць з регульованим рухом, оскільки проходить через житлові та густонаселені райони міста. Перехрестя, на якому планується облаштувати підземний пішохідний перехід, не відповідає жодній з умов облаштування підземних пішохідних переходів, а саме:
  • не є місцем входу до станцій швидкісного трамвая, метрополітену чи поїздів;
  • не має особливостей рельєфу місцевості, які б вимагали такого підходу;
  • не є місцем перегону магістральних залізничних ліній.
Отже, будівництво підземних переходів на вул. Головній (навпроти центрального автовокзалу) суперечить вимогам чинних державних будівельних норм.

2. Будівництво підземних переходів обмежує доступ до транспортної інфраструктури маломобільним групам, в тому числі людям з інвалідністю, а це приблизно 30-50% всього населення. 

Нагадаємо, що маломобільними вважаються люди, що відчувають труднощі при самостійному пересуванні (вагітні жінки, люди похилого віку, люди з інвалідністю, діти до 7-ми років).

3. Будівництво підземних переходів суперечить стратегічним напрямкам розвитку транспортної інфраструктури, визначеним у Національній транспортній стратегії до 2030 року (далі - транспортна стратегія) та Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року (далі - Стратегія підвищення безпеки). 

Обидва документи визначають безперешкодну мобільність пріоритетами у розвитку транспортної інфраструктури, а будівництво підземних пішохідних переходів є перешкодою в доступу до транспортної інфраструктури для маломобільних груп. Крім того, серед заходів підвищення рівня безпеки пішоходів Стратегія підвищення безпеки передбачає, зокрема, облаштування тротуарів, обмеження швидкості руху транспортних засобів, установлення пішохідних огороджень, оновлення пішохідної інфраструктури, освітлення вулиць, установлення острівців безпеки та облаштування регульованих пішохідних переходів, популяризація використання пішоходами та велосипедистами світловідбивних засобів тощо. Підземний пішохідний перехід не визнається засобом безпеки в даному документі.

4. Будівництво підземних переходів створює ілюзію безпеки через те, що з дороги “зникає” одна група учасників дорожнього руху, тобто пішоходи. 

Насправді, будівництво підземних переходів робить перехрестя ще більш небезпечним, оскільки:
  • незручність підземних переходів збільшує кількість безпосередніх переходів дороги пішоходами у невстановлених місцях над підземними переходами, що робить такі місця ще більш небезпечними та збільшує кількість ДТП;
  • відсутність пішохідного трафіку сприяє підвищенню швидкості автомобілів. Нагадаємо, порушення безпечного швидкісного режиму є основною причиною смертельних випадків внаслідок ДТП. Зокрема, у 2017 році 652 людини загинуло в ДТП в Україні через порушення швидкісного режиму (це 41% від усіх загиблих в ДТП);
  • пішохідні переходи через закритий простір та обмежену видимість підвищують кримінальну небезпеку.
5. Вулиця Головна на ділянці біля автовокзалу є місцем постійного затоплення під час інтенсивних опадів. 

Без вирішення проблем системи водовідведення на цій ділянці, підземний пішохідний перехід має шанс стати водним колектором, а не місцем переходу через дорогу. 

Таким чином, будівництво підземних пішохідних переходів у густонаселених районах міста, з високим рівнем пішохідного трафіку, не виправдано ані з точки зору будівельних норм та розвитку транспортної системи, ані з точки зору безпеки, ані з точки зору поваги до всіх учасників дорожнього руху. Більше того, це не вигідно і з економічної точки зору, враховуючи вартість будівництва такого об’єкту відповідно до всіх норм.

З урахуванням вищесказаного, замість будівництва підземного переходу на вул. Головній (навпроти центрального автовокзалу), з метою врегулювання потоків усіх учасників дорожнього руху та підвищення рівня безпеки пропонуємо:
  • дослідити транспортні потоки на перехресті вул. Головної та вул. Комарова та в буфері перехрестя радіусом 100 м. та провести моделювання транспортних потоків для визначення можливих способів підвищення провізної здатності даної ділянки;
  • облаштувати на пішохідних переходах якісне освітлення та пластикову розмітку червоно-білими кольорами.

Звертаємося до Чернівецької міської ради з проханням врахувати дане звернення під час обговорення проекту рішення “Про внесення змін до  цільової Програми з будівництва об’єктів житла і соціальної сфери  в місті Чернівцях на 2017-2020 роки «Сучасне місто», затвердженої рішенням міської ради VIІ скликання 13.03.2017 р. №626” на постійних депутатських комісіях, роздати копії листа депутатам та ознайомити зі змістом листа присутніх під час розгляду даного проекту рішення на пленарному засіданні сесії Чернівецької міської ради перед голосуванням.

Звертаємося до жителів міста Чернівці з проханням підтримати нашу позицію та донести власну думку до депутатів відповідних округів.

Звертаємося до представників засобів масової інформації з проханням висвітлити це проблемне питання та сприяти розвитку безпечної та інклюзивної інфраструктури у Чернівцях.

Разом зробимо вулиці безпечними!

Казкові велосипедисти на вулицях Чернівців

опубліковано 23 груд. 2018 р., 11:51 Yuliia Kozak   [ оновлено 23 груд. 2018 р., 11:55 ]


Сьогодні, 23 грудня в Чернівцях відбувся святковий Новорічний велопарад для всіх жителів та гостей міста.

Організатори заходу, ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” запросила всіх охочих  взяти свій велосипед, одягнутися в костюм Святого Миколая, Санти, Йоулупуккі чи будь-якого іншого зимового героя та приєднайтесь до колони «казкових» велосипедистів. Стартував заїзд на Соборній площі біля головної ялинки Чернівців.

Велосипедисти проїхали за маршрутом: Соборна площа - Гравітон (до ялинки) - Соборна площа (магазин “Мультимедіа”).

Під час велопараду серед учасників було розіграно два подарунки: термос від організаторів заходу (Буковинської агенції регіонального розвитку) та подарунковий сертифікат на суму 300 грн від МТА-Мультимедіа

.

Новорічний велопарад в Чернівцях відбувся вже вшосте. Цьогоріч у заході взяли участь більше десятка велосипедистів. Метою велопараду було створення новорічного, різдвяного і святкового настрою. І, звісно, показати те, що і взимку можна рухатись на велосипедах, хоча очевидно, що це складніше, ніж в суху пору року.

Дякуємо всім, хто долучився!

Посилання на подію в мережі Facebook: https://www.facebook.com/events/572390376525184/  

Посилання на сторінки ГО БАРР в Facebook, Instagram. Фото: Шпальта

УВМ проти заборони перевезення велосипедів у поїздах Інтерсіті

опубліковано 18 груд. 2018 р., 03:00 Yuliia Kozak

Нещодавно стало відомо, що в поїздах «Інтерсіті» та «Інтерсіті+» хочуть заборонити перевезення велосипедів за відсутності технічних умов.

ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку" разом з іншими членами Української велосипедної мережі підтримала лист - оскарження такої заборони, направлений до Міністерство інфраструктури України.

Обговорення даного проекту зміни до Правил зараз відбувається на сайті Міністерства інфраструктури України - https://mtu.gov.ua/projects/view.php?P=198.

Можливість провезення велосипедів у поїздах є основою кількох видів переміщень:

  • ланцюгів мультимодальних пасажирських переміщень з транспортною метою «велосипед - поїзд - велосипед». Приклад: Людина починає подорож з дому велосипедом в Києві, далі рухається поїздом до Вінниці, і зі станції призначення рухається до місця роботи велосипедом;

  • ланцюгів туристичних та рекреаційних пасажирських переміщень. Приклад: турист вирушає з власним велосипедом в подорож Поліссям, сідає на поїзд Інтерсіті+ до станції Коростень. Цілий день досліджує туристичні об’єкти Житомирщини і повертається додому;

  • перевезення велосипеду у якості звичайного багажу чи як спортінвентаря (при переїзді в інше місто, участі у велосипедних змаганнях, велолюбительських подіях тощо).


Заборона перевезення велосипеда прямо протирічить кільком завданням Національній транспортній стратегії України на період до 2030 року, прийнятої Урядом 30 травня 2018 року, а саме:

  • “забезпечення розвитку мультимодальних пасажирських перевезень” (Напрям “Безперешкодна мобільність та міжрегіональна інтеграція”);

  • “забезпечення розвитку інфраструктури для велосипедного руху” (Напрям “Безперешкодна мобільність та міжрегіональна інтеграція”).


Українська велосипедна мережа пропонує не вирішувати проблему відсутності спеціально обладнаних для перевезення місць забороною велосипедів. Така заборона виключить з використання пасажирами з велосипедом найзручніших, з точки зору розкладу та швидкості переміщення, поїздів Укрзалізниці.

До того ж, даний захід є прямо протилежний меті зміни Правил, яка чітко постулює «Підвищення рівня сервісного обслуговування громадян шляхом розширення та вдосконалення послуг з перевезень залізничним транспортом». Ми розцінюємо спробу заборонити перевезення велосипедів, як «звуження переліку та якості послуг».


Українська велосипедна спільнота готова до переходу на модель оплати перевезення велосипедів у поїздах і дуже хотіла би мати спеціально відведені місця для перевезення, які би не заважали іншим пасажирам.

Пропонуємо викласти даний пункт у наступній редакції:

  1. дозволити провезення велосипедів у поїздах категорії «Інтерсіті» та «Інтерсіті+», оплачуючи провезення велосипеда, як великогабаритний вантаж;

1.1  у зібраному стані на спеціально облаштованих місцях;

1.2 у розібраному стані у чохлі у місцях для провезення багажа, за умови відсутності спеціально облаштованих місць для перевезення велосипедів.

На даний момент поїзди Hyundai Rotem мають величезний потенціал для комфортного обладнання місць для перевезення велосипедів. Перший та дев‘ятий вагон даних поїздів мають великі майданчики для перевезення інвалідних візків. Простір даних майданчиків можна легко упорядкувати для спільного користування велосипедистами та маломобільними групами пасажирів, не шкодячи інтересам жодних з них.


***


Нижче подаємо практики залізничних компаній країн ЄС щодо можливості перевезення велосипедів у поїздах Intercity:


Німеччина

Компанія Deutsche Bahn дозволяє перевозити велосипед у поїздах Intercity та Eurocity, попередньо придбавши квиток онлайн. Вартість квитка складає 9 євро (для власників BahnCard – 6 евро).

З грудня 2017 року навіть найбільш швидкісні поїзди Inter City Express (ICE) беруть на борт до 8 пасажирів з велосипедами.


Інформація від Deutsche Bahn - https://www.bahn.de/hilfe/view/pk/en/fahrradmitnahme.shtml


https://ecf.com/sites/ecf.com/files/Infografik_Komfort_ICE4%20%281%29.jpg

Схема з сайту Європейської федерації велосипедистів (ECF)

https://ecf.com/news-and-events/news/db%E2%80%99s-new-ice-4-high-speed-trains-include-bicycle-spaces


Фінляндія

Державна залізнична компанія Фінляндії VR group дозволяє провезення велосипедів у поїздах категорії Intercity. Для перевезення необхідно придбати квиток вартістю 5 євро, пройти до двоповерхового вагону поїзду категорії Intercity та розмістити велосипед у спеціально відведеному для цього місці. Додатково, за 50 євроцентів, можна пристебнути велосипед для уникнення крадіжки.

Перевезення велосипедів регіональними поїздами безкоштовне.

Інформація від VR group - https://www.vr.fi/cs/vr/en/bicycles_skis_en


InterCity Edo

Схема розміщення велосипедів поїздах Intercity VR Group (Фінляндія)

https://www.vr.fi/cs/vr/en/intercity_kuvasto_en


Польща

Польська залізнична швидкісна компанія PKP Intercity дозволяє провезення велосипедів у першому і останньому вагонах поїздів категорії Intercity (IC) та у вагонах другого класу поїздів категорії Express Intercity (EIC) та Express Intercity Premium (EIP).

Вартість перевезення велосипеда фіксована і складає 9,10 польських злотих, не зважаючи на відстань та тип поїзда. При купівлі квитка на перевезення велосипеда у кондуктора в салоні поїзда, вартість зростає до 10 польських злотих.


Інформація від PKP Intercity - https://www.intercity.pl/en/site/for-passengers/services/transport-of-bicycles,-items-and-pets/bikes/


https://www.intercity.pl/en/obrazy/rozklad_miejsc_pendolino/en/SCHEMAT-EN-ED250_MP3_06_01.png

Схема розміщення велосипедів у 5-му вагоні поїздів категорії Express Intercity Premium (EIP)

https://www.intercity.pl/en/site/for-passengers/information/trains/express-intercity-premium-eip/rozklad-miejsc-w-pociagach-express-intercity-premium-en.html#wagon5

.

Текст листа підтримують громадські організації - члени Української велосипедної мережі:

  1. ВелоВектор (м. Одеса)

  2. Urban Inst. (м. Одеса)

  3. Асоціація велосипедистів Києва (м. Київ)

  4. Буковинська агенція регіонального розвитку (м. Чернівці)

  5. Міські Реформи (м. Харків)

  6. Велокривбас (м. Кривий Ріг)

  7. Велосипедна Асоціація Павлограда (м. Павлоград)

  8. СІТІ ЛАБ (м. Полтава)

  9. Асоціація велосипедистів Черкас (м. Черкаси)

  10. Дніпровська асоціація велосипедистів (м. Дніпро)

  11. Львівська асоціація велосипедистів (м.Львів)

  12. Альтер-Спорт (м. Миколаїв)


Довідково:

Українська велосипедна мережа – група громадських організацій у 12 містах України, які об’єднались для посилення впливу на транспортну політику та умови розвитку велотранспорту в Україні.

Асоціація велосипедистів Києва – це експертний центр та громадське об’єднання активістів, які працюють над перетворенням Києва на зручне і безпечне місто для пересування велосипедом.

Асоціація є членом Європейської федерації велосипедистів (European Cyclists’ Federation), що об’єднує більше 80 членів у понад 40 країнах та впливає на формування політики, сприятливої до велосипедного руху на європейському та міжнародному рівні.



Команда ГО "БАРР" на Велофорумі-2018

опубліковано 9 жовт. 2018 р., 00:48 Yuliia Kozak   [ оновлено 9 жовт. 2018 р., 00:50 ]

Команда ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” взяла участь у ювілейному 10-му Велофорумі 2018, який відбувся 5-7 жовтня у місті Івано-Франківськ.  Велофорум - це міжгалузева конференція на перетині транспортної політики, сталого місцевого розвитку та громадянського суспільства, яка щороку збирає активістів громадського сектору, представників органів місцевої влади, спеціалістів з містопланування і транспортної інфраструктури.

Спікери з різних міст України та Європи поділились своїм досвідом розвитку велоінфраструктури, представили результати реалізованих проектів та надали низку корисних порад щодо проведення велосипедних досліджень, покращення комунікації з місцевими органами влади, розробки адвокаційних кампаній. Однією з доповідачів стала Жанна Олійник - керівник проектів та програм ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку”, яка розповіла про конкурс відеоблогів серед школярів міста Чернівці, як інструмент залучення до Велоруху.

Дякуємо організаторам за високий рівень проведення заходу, а всім спікерам та учасникам за велику кількість корисної інформації та нові знайомства! До зустрічі наступного року у Вінниці на Велофорумі - 2019!

Фото: https://www.flickr.com/photos

Загальні підсумки Європейського Тижня Мобільності 2018: яким він був і хто взяв участь?

опубліковано 8 жовт. 2018 р., 10:28 Yuliia Kozak   [ оновлено 8 жовт. 2018 р., 23:47 ]

16-22 вересня 2018 року відбулась загальноєвропейська ініціатива з популяризації сталих видів транспорту - Європейський тиждень мобільності (ЄТМ). Основною метою проведення ЄТМ у містах та селищах України та світу є підвищення рівня обізнаності мешканців про сталий розвиток та заохочення населення надавати перевагу використанню сталих видів транспорту, зокрема велосипеду.
Європейський Тиждень Мобільності 2018 у Чернівцях був організований ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” в рамках проекту «Через сталий транспорт до чистого довкілля» згідно програми територіальної співпраці країн Східного партнерства «Молдова -Україна». Партнерами заходів стали: ГО “Лабораторія культурних досліджень”, мережа закладів швидкого харчування “Ozzy Fast Food”, мережа магазинів одягу “Papaya”, екскурсовод Пан Ярко, “Пласт Чернівці” та Клуб активного відпочинку Track&Сamp.

Вперше Чернівці долучились до проведення цієї акції ще в 2011. Щороку кількість заходів та залучених до них містян зростає. Цьогоріч чернівчани та гості міста мали змогу приєднатись до наступних подій в рамках Європейського Тижня Мобільності:

  • Велопарад дівчат “Леді на велосипеді”;
  • Велоекскурсія містом Чернівці;
  • Акція “Велосипедом на роботу”
  • Кінопоказ “Bike Movie Night”;
  • День Паркування (Park(ing) Day);
  • Транскордонний велопробіг Чернівці-Єдинці;
  • Дивогонка для наймолодших;
  • Нічний Велосипедний квест.
Окрім Чернівців, підписали хартію приєднання до Європейського Тижня Мобільності 2018 та провели низку заходів в його рамках наступні населені пункти: Вижниця, Сокиряни, Новоселиця, с. Бабин, с. Мамаївці, с. Лужани, с.Довжок (Чернівецька обл.), Могилів-Подільський (Вінницька обл.), Рені (Одеська обл.)

До прикладу, в селі Мамаївці, серед іншого, було проведено лекторій на тему "Вплив автотранспорту на навколишнє середовище", в селі Бабин- акція “День без автомобіля”, а в Могилеві-Подільському- велоподорож "Велосипедом до Лади Терношорської". У більшості населених пунктів також відбулись окремі заходи для дітей, зокрема фото-виставки, конкурси малюнків, та навчальні уроки про безпеку велосипедистів. У місті Рені було проінспектувано стоянку для автомобілів та пішохідний перехід, облаштовані пандуси для людей з обмеженими можливостями, дитячих колясок, велосипедистів 

Частина організаторів заходів у згаданих вище містах та селищах були учасниками табору Мобільності (Mobility Camp), який проходив з 16-20 липня 2018 року в Чернівецькій області та був організований ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку" з метою підготовки до проведення Європейського тижня мобільності.

Фото із заходів ЄТМ 2018 у Чернівцях та регіонах: www.flickr.com/photos
Відео (всі роки проведення) : Youtube канал БАРР
Instagram: @bard_ngo
Більше інформації та останні новини на сторінках ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” в соціальних мережах:
Facebook:NGO.BARD

#mobilityweek #mobilityweekcv #bard_ngo #барр


Відбувся експертний круглий стіл «Програма транскордонного співробітництва «Україна-Молдова»: особливості підготовки та імплементації».

опубліковано 14 серп. 2018 р., 12:20 Yuliia Kozak

Чи достатньо ефективні програми транскордонного співробітництва за участю України?

14 серпня 2018 р. у м. Чернівці відбувся експертний круглий стіл «Програма транскордонного співробітництва «Україна-Молдова»: особливості підготовки та імплементації». Експерти презентували результати опитування щодо різноманітних аспектів підготовки та реалізації програми Територіального співробітництва Східного Партнерства «Україна – Молдова», обговорили шляхи підвищення ефективності програм транскордонного співробітництва за участю України.

Запропоновано пропозиції щодо підвищення ефективності та результативності реалізації Програми в регіоні:


  1. Чернівецькій ОДА спільно з профільними ГО, науковими інституціями здійснити аналіз виконання стратегії регіонального розвитку (СРР) області до 2020 р. та плану її реалізації, а також програм транскордонного співробітництва (ТКС), які діють в області, включаючи проекти, які реалізуються в рамках СРР та програм ТКС. Рекомендовано також внести відповідні зміни до СРР та плану її реалізації.

  2. Чернівецькій ОДА розпочати підготовку до розробки СРР до 2027 р., враховуючи конкуренцію та можливості співробітництва між регіонами України та країн сусідів, беручи до уваги пріоритети ЄС. У першій половині 2020 р. розробити

  3. СРР у відповідності до методики, враховуючи вищенаведені обмеження та подати на затвердження обласною радою до 2027 р.

  4. Враховувати важливість визначених пріоритетів СРР при розробці нових програм ТКС. Спільно з іншими областями та центральними органами влади виробити позицію, яка би враховувала регіональні відмінності.

  5. Адміністратору програми чітко дотримуватись вимог програми у т.ч. встановлених термінів. Бути не контролером, а порадником для організацій-виконавців.


Програму «Україна-Молдова» респонденти в цілому оцінили позитивно, серед найбільш позитивних аспектів реалізації програми називають наступні:

  • можливість залучення коштів міжнародної технічної допомоги для вирішення найактуальніших регіональних та місцевих проблем;

  • отримання досвіду участі в програмі, яка фінансується ЄС, але не включає країну-члена ЄС;

  • налагодження нових контактів та партнерства з Республікою Молдова, обмін досвідом країн-учасників;

  • активізація учасників транскордонного співробітництва;

  • посилення спроможності та ефективності роботи місцевих організацій.


Серед негативних аспектів під час підготовки та реалізації Програми є:

  • недостатнє розуміння процесу програмування або висвітлення цього процесу для цільових аудиторій;

  • тривалий термін підготовки спільної операційної програми, а також термін контрактації, що призводить до значних змін

  • умов, в яких була розпочата реалізація проектів;

  • критична оцінка роботи адміністратора програми - Німецького товариства міжнародного співробітництва, зокрема, оперативність надання допомоги;

  • тривала процедура погодження проектно-кошторисної документації, що створює ризики для успішної реалізації проектів.



Метою проведення круглого столу є обговорити результати опитування щодо різноманітних аспектів підготовки та імплементації Програм територіальної співпраці Східного Партнерства "Україна-Молдова" та "Україна-Білорусь" (http://eaptc.eu/en/program/view-moldova-ukraine.html), сформулювати пропозиції щодо підвищення їх ефективності, а також донести до європейських стейкхолдерів аргументовану позицію української сторони щодо доцільності подальшої підтримки зазначених програм з боку ЄС. За підсумками буде сформовано фінальний аналітичний документ, який планується презентувати під час міжнародної конференції у вересні та поширити серед основних стейкхолдерів.


Круглий стіл проводиться в рамках проекту «Посилення впливу громадськості на розвиток територіального співробітництва України, Білорусі та Молдови», за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження» в рамках проекту «Громадська синергія». Організаторами заходу є Громадська організація «Центр транскордонного співробітництва» (м. Чернігів), Громадська організація "Буковинська агенція регіонального розвитку" (м.Чернівці) та Благодійний фонд "Суспільні ресурси та ініціативи" (м.Чернівці).



Відбулась третя транскордонна нарада

опубліковано 7 серп. 2018 р., 04:58 Yuliia Kozak


В п’ятницю, 03.08.2018 в Чернівецькій міській раді відбулась третя транскордонна нарада робочих груп проекту "Через сталий транспорт до чистого довкілля". Учасниками зустрічі стали представники залучених партнерів проекту, а саме:
  • - Єдинецької міської ради, Молдова, у складі: Кожокаря Констянтина (Cojocari Constantin - мер міста Єдинці), Сорокана Віталія (Sorocan Vitalie - радник мера міста Єдинці), Вашілкової Роделії (Vasilcov Rodelia - радниця мера міста Єдинці); Сорокан Єкатерини (Sorocan Ecaterina - менеджер проекту); 
  • - Виконавчого комітету Чернівецької міської ради, Україна, у складі: Хімійчук Світлани (голова відділу громадського економічного розвитку), Лебухорської Тетяни (голова відділу комп’ютерно-технічного забезпечення), Середюка Володимира (заступник мера міста Чернівці); 
  • - Буковинської агенції регіонального розвитку (ГО “БАРР”), у складі: Ляховича Миколи (голова ГО “БАРР”), Олійник Жанни 
  • (координатор проекту), Ноголь Анни (PR- менеджер), Бунегри Марії (бухгалтер).
Метою транскордонних нарад є створення правової основи для поліпшення нав колишнього середовища шляхом зміни транспортної політики на місцевому рівні. Під час зустрічі в Чернівцях, учасники обговорили забезпечення єдиного, комплексного підходу щодо розробки та використання стратегічних документів з обов’язковим усвідомленням впливу на навколишнє середовище транскордонного регіону. Також були підведені підсумки  та результати реалізації першої частини проекту й визначений подальший план дій до завершення спільної роботи.

Дві попередні транскордонні наради відбулися в містах Чернівці та Єдинці відповідно. Ще одна, четверта зустріч запланована на проведення у місті Єдинці, Молдова, наприкінці серпня поточного року.


Проект «Через сталий транспорт до чистого довкілля» втілюється ГО «Буковинська агенція регіонального розвитку» спільно з Чернівецькою міською радою в рамках Програми територіальної співпраці країн Східного партнерства «Молдова-Україна». Метою проекту є зниження рівня забруднення атмосферного повітря, спричиненого викидами моторизованого транспорту через зміцнення транскордонної співпраці між Україною та Молдовою.

Завершився Mobility Camp!

опубліковано 23 лип. 2018 р., 05:43 Yuliia Kozak   [ оновлено 23 лип. 2018 р., 05:46 ]


З 16-20 липня 2018 року в Чернівецькій області проходив табір Mobility Camp, організований ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку" з метою привернення уваги до важливості розвитку сталих видів транспорту та підготовки учасників до проведення Європейського тижня мобільності. 

18 громадських активістів та молодіжних лідерів різного віку та професій з України (Чернівці, Сокиряни, Новоселиця, Одеси, Рені) та Молдови (Бєльці, Єдинець, Бричани) протягом п’яти днів слухали лекції від провідних спікерів на теми, пов’язані з підготовкою до Європейського тижня мобільності та виконували відповідні практичні завдання. 


Кожен день табору був присвячений окремій тематиці, зокрема: “Що таке Європейський тиждень мобільності та як провести його в громаді?”, “Основи івент-менеджменту”, “Структура органів місцевого самоуправління”, “Співпраця ГО з бізнесом” та “Комунікація і PR супровід для ЄТМ”. Робота над зазначеними вище темами проходила в режимі інтерактивних лекцій та тренінгів, які проводили запрошені спікери: Леся Лойко, голова громадської організації "Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону "ФОРЗА", національний координатор Європейського тижня мобільності в Україні; Маріанна Маршаленко, консультант компаній з розвитку програм по соціальній відповідальності, координаторка партнерської програми Асоціації велосипедистів Києва, голова Клубу велобізнесу Києва та Вікторія Талашкевич, координаторка громадської організації "Прес-клуб реформ", а також члени команди ГО БАРР: Жанна Олійник, Анна Ноголь, Марія Бунегра, Богдан Старик та Юрій Олексюк.

Учасники презентували свої населені пункти та склали попередній план заходів для проведення Європейського тижня мобільності. Під час табору було також проведено декілька симуляційних ігор та велика кількість групової практичної роботи. По закінченню заходу всі учасники були нагороджені сертифікатами про участь від Буковинської агенції регіонального розвитку. Якісним результатом проведення табору повинні стати окремі заходи,організовані учасниками в своїх містах та селищах, присвячені Європейському Тижню Мобільності, який відбудеться 16-22 вересня 2018 року. 

Під час табору відбулась 
робоча зустріч транскордонної команди проекту у складі представників міської ради м.Єдинці (Віталія Сорокана та Родіки Васілков), публічної асоціації освіти дорослих "Верхній Прут" (Крістіни Івасюк та Аліни Рєшетніков) та команди Буковинської агенції регіонального розвитку (Анни Ноголь, Жанни Олійник, Марії Бунегри). Під час зустрічі команда підвела підсумки першої частини проекту, обговорила проблемні питання та деталізувала план дій усіх партнерів ло кінця року.

Фото та відео-матеріали із заходу можна переглянути в соціальних мережах ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку": FacebookInstagramFlickrYoutube. Підписуйтесь на наші сторінки, щоб слідкувати за останніми новинами та оновленнями організації.

Табір мобільності реалізовується організацією "Буковинська агенція регіонального розвитку” в рамках проекту "Через сталий транспорт до чистого довкілля" згідно Програми територіальної співпраці країн Східного партнерства "Молдова -Україна". 

Розпочато табір Мобільності у Чернівецькій області!

опубліковано 16 лип. 2018 р., 23:39 Yuliia Kozak

Цього тижня розпочався Mobility Camp, який триватиме у Чернівецькій області упродовж 5-ти днів, а саме 16-20 липня 2018. Табір мобільності реалізовується нашою організацією “Буковинська агенція регіонального розвитку” в рамках проекту «Через сталий транспорт до чистого довкілля» згідно Програми територіальної співпраці країн Східного партнерства «Молдова -Україна», та орієнтований на активних громадян (представників НУО, молодіжних лідерів громад, вчених, активних у діяльності в галузі навколишнього середовища, міських жителів), та який відбувається з метою привернення уваги до ідей розвитку сталого транспорту та підготовки учасників до проведення Європейського тижня мобільності (ЄТМ) у своїх населених пунктах.

Учасниками табору цьогоріч є представники з різних міст та селищ України, а саме Чернівців, Сокирян, Новоселиці, Одеси, Рені, та Молдови - Бєльць, Єдинеців, Бричан.

Спікерами першого дня стали Жанна Олійник, менеджер проектів ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку”, та Леся Лойко, ГО "Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону "ФОРЗА", національний координатор Європейського тижня мобільності в Україні.

Учасники дізналися про процес та поточні результати реалізації проекту “Через сталий транспорт до чистого довкілля”, ознайомитись з основною ідеєю та метою проведення Європейського Тижня мобільності і попрацювали в командах, моделюючи програму та приклади заходів для ЄТМ у своїх населених пунктах.

Попереду ще чотири дні табору, протягом яких буде розглянуто багато інших тем, які допоможуть організаторам підготуватись до Європейського тижня мобільності у вересні, зокрема: основи івент-менеджменту, інфраструктурні рішення для безпечних вулиць, співпраця ГО та бізнесу, комунікація та PR супровід для ЄТМ. Для практичного засвоєння теоретичних знань, в програмі також заплановане проведення декількох симуляційних ігор та велика кількість групової роботи.

Відбувся 9-й Велодень у Чернівцях

опубліковано 12 черв. 2018 р., 05:59 Zhanna Oliynyk

3 червня у Чернівцях відбувся Велодень 2018, організований ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” (БАРР). 

Велодень - це неофіційне свято, яке відзначають велолюбителі. Захід організовується активними громадянами і не несе політичного або комерційного забарвлення і має на меті популяризувати використання велосипедного транспорту серед жителів міста.

Цьогоріч, близько п’ятиста велосипедистів різного віку взяли участь в заході, який розпочався о 17:00 на Театральній площі. Мер міста Чернівці, Олексій Каспрук привітав учасників Велодня перед стартом та побажав безпечного та приємного заїзду. 

Маршрут руху велосипедистів пройшов через наступні вулиці та площі міста: Театральна площа - пл. Соборна - вул. Героїв Майдану - проспект Незалежності - вул. Головна - вул. Південно-Кільцева - вул. Воробкевича - вул. Комарова - парк “Жовтневий”. Весь рух велосипедистів було зафільмовано квадрокоптером. 

Відео можна знайти в соціальних мережах, зокрема  на сторінці ГО “БАРР” www.fb.com/NGO.BARD та на Youtube-каналі: https://www.youtube.com/channel/UCVQyQP1GczJeTvFUwzONh5A  

На фініші всі велосипедисти могли втамувати спрагу безкоштовною водою від партнеру заходу, компанії “РОМА”.
На останньому пункті маршруту, в парку “Жовтеневий”, у всіх бажаючих була можливість організувати  пікнік в колі сім’ї та друзів. Крім того, всі присутні могли переглянути велошоу від фіналіста проекту “Україна  має талант”,  Артема Сисоєва, спробувати фреші від вегакафе “Grow”, “накрутити” смузі на велосипеді-йогуртниці  від “Молокії”, взяти участь у безкоштовному уроці йоги від йога-клубу “Сурья” та сфотографуватись в шістьох тематичних фотозонах. Наприкінці Велодня відбувся розіграш призів серед учасників, які зареєструвались на захід он-лайн, десять з яких отримали подарунки від партнерів заходу магазинів “Gorgany” та “Sporttop”, а також компанії “Молокія”. 

Варто зазначити, що у рамках Велодня у Чернівцях 2018 відбулося офіційне закриття та підведення підсумків “Майстерні міста 2018”, Іван Костяк, керівник проектного офісу "Інтегрований розвиток міст в Україні", Регіональне бюро GIZ в Чернівцях, подякував всім, хто взяв участь у цьогорічній  Майстрені міста та закликав слідкувати за майбутніми подіями. Волонтери проекту "Інтегрований розвиток міст в Україні" пригостили наймолодших учасників смачними пряниками.

Велодень в Чернівцях 2018 був реалізований завдяки роботі команди та волонтерів ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку”, яка складалася з 15 осіб. Сонячна погода, плідна робота організаторів та хороший настрій учасників сприяли успішному проведенню вже традиційного у Чернівцях свята для велолюбителів.

Фотозвіти від від інформаційного партнера Велодня 2018 Geometria та фотографа ГО “БАРР” вже можна знайти за посиланнями: https://geometria.ru/chernivtsi/events/1057923 та https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2021639554753409.1073741865.1590719411178761&type=1&l=34850ac9d5
 




1-10 of 155