Новини

Запрошуємо кандидатів/ок у депутати Чернівецької міської ради та кандидатів/ок на посаду Чернівецького міського голови підписати Декларацію "Я ЗА безпечні вулиці"

опубліковано 19 жовт. 2020 р., 06:11 Olena Volosheniuk   [ оновлено 19 жовт. 2020 р., 06:28 користувачем Mykola Liakhovych ]

Шановні кандидати/кандидатки у депутати Чернівецької міської ради, кандидати/кандидатки на посаду Чернівецького міського голови!

Запрошуємо Вас підписати декларацію “Я ЗА безпечні вулиці” - https://fex.net/uk/s/pl4vpmn .

Декларація складається з 6 пунктів, виконання яких дозволить покращити якість життя жителів нашої громади та сприятиме розвитку сталої та безпечної транспортної інфраструктури.

Підписавши документ, Ви публічно заявляєте, що безпека руху і нульова смертність на дорогах буде одним із пріоритетів Вашої роботи і берете на себе публічні зобов’язання у разі обрання втілювати обіцяне.

Кампанію “Я ЗА безпечні вулиці” проводить ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку”, яка є аполітичною громадською організацією.

Цією кампанією ми прагнемо досягти:

  • внесення питання безпеки на дорогах у порядок денний місцевих політиків та суспільний дискурс;
  • підзвітності та відповідальності місцевих політиків;
  • вищої якості життя в Чернівцях через розвиток сталої міської мобільності та створення безпечного середовища.

Підписати декларацію можуть усі кандидати та кандидатки до Чернівецької міської ради на місцевих виборах 2020 року. Для підписання декларації потрібно завантажити документ, роздрукувати його, заповнити, поставити підпис і відправити його скановану копію чи фотографію за контактами нижче.

Кандидатів та кандидаток, які підпишуть декларацію, просимо надіслати її, а також свою контактну інформацію (прізвище та ім’я, номер телефону, за бажанням ‐ лінк на сторінки в Facebook та Instagram) до 18:00 22 жовтня 2020 р. за електронною адресою pr@bard.cv.ua.

Список підписантів декларації буде опублікований 23 жовтня 2020 р. на сторінках БАРР у Facebook, Іnstagram та на цьому сайті.

Запрошуємо засоби масової інформації до висвітлення кампанії “Я ЗА безпечні вулиці” та подальшого моніторингу за виконанням обіцянок.

Чи є місце безпеці дорожнього руху у передвиборчих програмах політичних партій на виборах у Чернівецьку міську раду 25 жовтня 2020 р.?

опубліковано 18 жовт. 2020 р., 11:17 Mykola Liakhovych

Чи є місце безпеці?
Коротка відповідь: майже ні, а детальніше у нашому аналізі передвиборчих програм.

Метою аналізу є виявлення у передвиборчих програмах партій згадувань про (1) безпеку дорожнього руху, (2) рівне забезпечення потреб усіх учасників дорожнього руху (водії, пішоходи, велосипедисти тощо) та (3) доступність вуличної інфраструктури для маломобільних груп населення на території чернівецької громади.

ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” - незалежна аполітична організація. Цей матеріал підготовлено для інформування виборців щодо присутності окремих питань у передвиборчих програмах політичних партій, які висувають своїх кандидатів до Чернівецької міської ради під час місцевих виборів 25 жовтня 2020 року.


  • Політична партія Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників та доступності вулиць для маломобільних груп населення.

  • Політична партія Всеукраїнське об’єднання “Свобода”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників та доступності для маломобільних груп населення.

  • Політична партія “Голос”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників. Пропонується ремонт “міських доріг”, а не вулиць. Велодоріжки згадуються у контексті рекреації та спорту: “Спрямувати вільні бюджетні кошти на планові ремонти міських доріг і комунікацій. Розвивати міський комунальний транспорт, забезпечити рівні та конкурентні умови для надання транспортних послуг перевізниками. Сприяти створенню громадських просторів, рекреаційно-відпочинкових зон а також будівництву велодоріжок та необхідної інфраструктури для проведення активного дозвілля чернівчан та гостей міста з можливістю проведення спортивних заходів”. Планується сприяння доступності вулиць для частини маломобільних учасників руху - людям з інвалідністю: “Сприяти доступності міста для людей з інвалідністю”.

  • Політична партія “Громадський рух “Народний контроль”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників та доступності для маломобільних груп населення. У програмі переважає автомобілецентричне бачення, основна увага приділена дорогам та “дорожньому покриттю”: “Проблема доріг: Дорожня інфраструктура міста перебуває в критичному стані. Причинами цього є низька якість виконання ремонтів та розбудови вуличної мережі. Менше 50% вулиць мають тверде дорожнє покриття. 35% доріг знаходяться в незадовільному стані. Ми пропонуємо: Значну частину бюджету розвитку спрямувати на ремонт доріг. В пріоритеті – ремонт основних магістралей нашого міста, рухаючись від центру до його околиць. Після ремонту основних магістралей, приступимо до ремонту доріг в спальних районах міста. Далі – ремонт міжбудинкових проїздів”.

  • Політична партія “Громадянський рух “ХВИЛЯ”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників. Проте пропонуються окремі заходи, які можуть бути корисними різним учасникам дорожнього руху: “проведення поточних та капітальних ремонтів вулиць міста та тротуарів із залученням державних субвенцій та інших програм розвитку”, “капітальний ремонт шляхового покриття міжбудинкових проїздів”, “розвантаживши центр міста за рахунок перегляду схеми руху транспорту”, “облаштувати велодоріжки та велостоянки (в тому числі і біля міської ради), покажчики руху і центри велосипедних послуг. Підприємцям, які організують безкоштовні місця для паркування велосипедів надаватимуться пільги з оренди або зі сплати земельного податку”. Для маломобільних груп пропонуються лише пандуси: “обладнавши пішохідні переходи міста, громадські споруди та багатоквартирні будинки, пандусами, забезпечимо умови для повноцінного і комфортного життя людей з особливими потребами”.

  • Політична партія “Європейська Солідарність”

    Серед елементів інфраструктури, які можуть впливати на безпеку дорожнього руху, партія згадує розмітку та освітлення. Рівне забезпечення потреб учасників дорожнього руху не декларується, але згадуються окремі елементи  “дорожньої”, а не “вуличної” (див. визначення нижче) інфраструктури, які важливі для різних учасників: “Створення сучасної дорожньої інфраструктури з якісними дорогами, тротуарами, міжбудинковими проїздами, розміткою, освітленями та велосипедними доріжками”. Доступність вулиць для маломобільних груп декларується у формі: “Доступність для людей з особливими потребами”.

  • Політична партія “Єдина Альтернатива”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників. Партія “подбає про доступність міста” для всіх маломобільних категорій: “Ми подбаємо про доступність міста. Будь-яка людина з додатковими потребами матиме вільний доступ до всього: чи то батьки з дитячим візочком, чи то люди похилого віку з ціпком, чи то люди з інвалідністю, які пересуваються за допомогою колісного крісла”.

  • Політична партія “За майбутнє”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів для рівного забезпечення потреб учасників дорожнього руху. Серед заходів, які можуть впливати на безпеку дорожнього руху, партія планує лише “забезпечити освітлення вулиць”. Партія “потурбується” про зручність навколишнього простору для “маломобільних груп населення”. Варто зауважити, що у програмі використано саме термін “маломобільні групи”, що є ширшим поняттям, ніж “люди з інвалідністю”  (див. визначення нижче): “Необхідно визначити місця для тимчасових автостоянок біля багатоквартирних будинків, забезпечити освітлення вулиць, потурбуватися про те, аби навколишній простір був зручним для маломобільних груп населення”.

  • Політична партія “Команда Михайлішина”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху. Приділяється увага рівному доступу, але радше в значенні доступності для маломобільних груп населення, а не всіх учасників дорожнього руху: “Чернівці – місто доступне, без бар’єрів. Усі рівні у правах і свободі пересування й доступу, тому люди з інвалідністю матимуть європейський комфорт пересування”. Бачення вулиць як “автошляхів” натякає на автомобілецентричний світогляд:“Нашим пріоритетом є ремонт чернівецьких автошляхів”. Для пішоходів пропонується “впорядкування скверів і парків”: “таких роздовбаних доріжок у парках майже ніде в Україні немає. Цю ганьбу ми виправимо, будуть впорядковані сквери та парки”.

  • Політична партія “НАШ КРАЙ”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників. Для маломобільних груп населення планується “удосконалювати інфраструктуру міста до потреб громадян з обмеженими можливостями”.

  • Політична партія “Опозиційна платформа – за життя”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників та доступності вулиць для маломобільних груп населення. У програмі йдеться про “відновлення та розбудова автомобільних доріг регіону”, що натякає на автомобілецентричний світогляд партії та ігнорування проблем вуличної інфраструктури.

  • Політична партія “Партія чернівчан”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху. Однак, декларується увага до ремонту не лише “доріг”, а й “вулиць”: “Ми йдемо на вибори, щоб забезпечити ремонт вулиць у містах і навіть у найменших селах області. Значний акцент буде зроблено на дорогах місцевого значення”. Згадується про рівний доступ та увагу до частини маломобільного населення, людей з інвалідністю: “Міста і села Чернівецької області повинні бути багатими на публічні простори, однаково легкими в доступі, із розвинутою інфраструктурою та зручностями для людей, зокрема, і для людей з інвалідністю”.

  • Політична партія “Перемога Пальчевського”

    У програмі партії серед елементів, які можуть впливати на безпеку дорожнього руху, згадується “дорожнє освітлення і розмітка”, “безпечні переходи”. Приділяється увага не лише дорогам, місцям для паркування, а й вулицям і тротуарам:“Навести лад на вулицях м. Чернівці та районних центрів області (якісні дороги і тротуари, якісне дорожнє освітлення й розмітку). Створити централізовану мережу паркувальних зон та контроль надходжень від їх діяльності. Створення зон для відпочинку громадян, мережу спортивних та дитячих майданчиків, впорядкованих скверів і парків, безпечних переходів”. Натомість, у програмі немає окремих положень щодо потреб маломобільних груп населення. “Доступність” згадується лише у контексті доступу до маршрутних транспортних засобів, проте, без розшифровки змісту цього терміну.

  • Політична партія “Побратими України”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників та доступності вулиць для маломобільних груп населення.

  • Політична партія “Пропозиція”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників та доступності вулиць для маломобільних груп населення.

  • Політична партія “Радикальна Партія Олега Ляшка”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників та доступності вулиць для маломобільних груп населення. Декларується, що “Якісні дороги стануть основою комфортного проживання мешканців нашого краю”, отже, йдеться не про вулиці і не про потреби пішоходів, тобто партія теж демонструє автомобілецентричний світогляд.

  • Політична партія “Рідне місто”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників та доступності вулиць для маломобільних груп населення. Є згадки про ремонт дорожньої інфраструктури, а не вулиць, про внутрішньообласне сполучення, перевага надається моторизованому транспорту: “Ми знаємо як і вміємо якісно ремонтувати дороги та мости. Тому наші основні пріоритети на наступні роки – будівництво, ремонт автошляхів і мостів, зручний, сучасний, безпечний громадський транспорт, що сприятиме швидкому сполученню між громадами області, збільшить туристичний потік”./p>

  • Політична партія “СИЛА І ЧЕСТЬ”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників та доступності вулиць для маломобільних груп населення. Партія планує “запровадження автоматизованої системи організації та управління дорожнім рухом”, проте не розшифровує мету запровадження такої системи.

  • Політична партія “Слуга Народу”

    У програмі партії не передбачено безпосередніх заходів з підвищення безпеки дорожнього руху, рівного забезпечення потреб його учасників та доступності вулиць для маломобільних груп населення.

  • Висновки:

    • деякі партії вирішили у своїх програмах не опускатись на рівень проблем громади, а одразу вирішувати в Чернівецькій міській раді проблеми всієї області або, навіть, країни. Відповідно, місця для безпеки дорожнього руху, доступності та рівності у їх програмах не знайшлось;
    • безпека дорожнього руху не є пріоритетом для більшості партій, які йдуть у Чернівецьку міську раду, та не знаходить відображення в їх передвиборчих програмах. Лише деякі партії внесли окремі елементи безпеки дорожнього руху в свої програми;
    • розуміння проблем вуличної інфраструктури часто обмежується лише якістю дорожнього покриття. Інші елементи вуличної інфраструктури та потреби різних учасників дорожнього руху ігноруються;
    • інтереси маломобільних груп населення вже знаходять відображення у програмах партій, проте найчастіше у вигляді лише частини маломобільного населення - людей з інвалідністю. При цьому часто партії використовують некоректну термінологію як-от “люди з обмеженими можливостями” чи “люди з додатковими потребами”.

    Вважаємо, що питання безпеки і доступності можуть бути базою для співпраці політичних сил, які будуть обрані до Чернівецької міської ради. 

    Методика аналізу

    Аналізувались лише офіційні передвиборчі програми політичних партій, які розміщені на сайті Центральної виборчої комісії у розділі “Веб-відображення інформаційно-аналітичної системи “Місцеві вибори” або отримані у міській територіальній виборчій комісії. Оскільки станом на 18 жовтня 2020 р. програми партій “Європейська Солідарність”, “Наш край”, “Пропозиція”, “Радикальна партія Олега Ляшка” та “Слуга Народу” на сайті ЦВК недоступні, вони були отримані у міській територіальній виборчій комісії. Більш розлогі публікації, агітаційна продукція, заяви представників партій до уваги не брались.

    Програми були проаналізовані на наявність тез, якими безпосередньо декларуються плани/завдання/наміри (1) підвищувати безпеку дорожнього руху, (2) рівне забезпечення потреб усіх учасників дорожнього руху, (3) доступність вуличної інфраструктури для маломобільних груп населення на території чернівецької громади. Водночас наявність цих елементів лише у візійній частині без імплементації або тези викладені у загальному вигляді, наприклад, “підвищувати безпеку” чи “розвиток інфраструктури”, не були внесені до аналізу. Питання громадського транспорту не розглядались.

    Визначення:

    Закон України “Про автомобільні дороги”

    Вулиця - автомобільна дорога, призначена для руху транспорту і пішоходів, прокладання наземних і підземних інженерних мереж у межах населених пунктів;

    Дорожнє покриття - укріплені верхні шари дороги, що сприймають навантаження від транспортних засобів;

    Проїзна частина - частина автомобільної дороги, безпосередньо призначена для руху транспортних засобів;

    ДБН В.2.3-5:2018 Вулиці та дороги населених пунктів

    Вулиці населених пунктів - смуга міської або сільської території, обмежена геодезично фіксованими червоними лініями, яка призначена для руху транспортних засобів та/або пішоходів, з усіма розташованими в її межах технічними спорудами та інженерними мережами - складовими елементами вулиці.

    Дороги населених пунктів - ділянки вуличної мережі з рухом переважно транзитного та вантажного автомобільного транспорту, геодезично зафіксовані червоними лініями та переважно є виходами на автомобільні дороги загального користування.

    ДБН В.2.2-40:2018 Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення

    Доступність для осіб з  інвалідністю - забезпечення жінкам та чоловікам з інвалідністю доступу нарівні з іншими до фізичного оточення, транспорту, інформації та зв’язку, інформаційно-комунікаційних технологій і систем, послуг, як у міських, так і у сільських районах.

    Маломобільні групи населення (МГН) - люди, що відчувають труднощі при самостійному пересуванні, одержанні послуг, необхідної інформації або при орієнтуванні в просторі. До МГН віднесені люди з інвалідністю, люди з тимчасовим порушенням здоров’я, вагітні жінки, літні люди, люди з дитячими колясками.

    Як врятувати Чернівці?

    опубліковано 19 січ. 2020 р., 09:44 Olena Volosheniuk   [ оновлено 19 січ. 2020 р., 09:47 ]

    2 дні, 9 команд, кілограм кави та тисячі кіловат людської енергії - саме так 14-15 грудня відбувався перший хакатон відкритих даних у Чернівцях. Учасники мали просте завдання - дослідити місто та обгрунтувати одну із міських проблем за допомогою даних.

    Для роботи учасники використовували:

    • Map.city.cv.ua;

    • Data.city.cv.ua;

    • Відкриті державні реєстри та джерела даних;

    • Набір даних про кількість та рух у Чернівцях абонентів компанії Vodafone Ukraine.


    Про якість громадського транспорту


    Однією із якісних характеристик громадського транспорту є його піша доступність - час та відстань, яку потрібно подолати, аби дістатись до найближчої зупинки громадського транспорту. Чим меншою є така відстань - тим більше ймовірності, що людина скористається саме громадським транспортом, а не обере, наприклад, таксі.


    Команда “Мапери 1876” (переможці хакатону) взялись досліджувати питання пішохідної доступності зупинок громадського транспорту у Чернівцях. На карту розміщення зупинок електротранспорту були нанесені ізохрони - лінії, які позначають ареали, що знаходяться у 5-хвилинній пішій доступності до зупинок. А також вони використали дані про щільність користувачів із Чернівців від компанії Vodafone Ukraine та маршрути руху комунального транспорту.



    Це дозволило побачити ділянки Чернівців, яким притаманна значна концентрація людей і які водночас найбільш віддалені від зупинок електротранспорту.


    Так, на вулиці Воробкевича знаходиться Чернівецька ЗОШ №27 та ЖК “Водограй”. Відповідно, тут завжди людно. Утім, до найближчої тролейбусної зупинки доведеться йти щонайменше 10 хвилин. 

    Аналогічні проблеми із віддаленістю зупинок електротранспорту виявили в інших місцях Чернівців і цілих мікрорайонах. Так, дослідження показало, що мешканцям мікрорайонів Калічанка, Роша та Ленківці до зупинок комунального транспорту необхідно йти щонайменше 10 хв. 

    Проблемними щодо пішої доступної є кілька перехресть. Зокрема, перехрестя вулиць О. Щербанюка, Небесної Сотні та Ю. Федьковича та перехрестя вулиць Рівненської та Сторожинецької.

    Також аналіз даних засвідчив, що маршрути тролейбусів у Чернівцях дублюються і часом мають низьку щільність. Так, на ділянці вул. Головної (від Проспекту Незалежності до вул. Садової) накладаються 5 тролейбусних маршрутів. Тоді, як на Калинівський ринок, де людей значно більше, ходить лише один тролейбусний маршрут.


    З допомогою даного дослідження можна планувати подальший розвиток електротранспорту Чернівців таким чином, аби усі зупинки громадського транспорту знаходились не далі як в 5-хвилинній відстані від пасажирів і усі жителі міста були в рівних умовах щодо доступу до комунального транспорту. І для цього не завжди обов’язково запускати нові маршрути, а достатньо продовжити наявні. Так, команда пропонує змінити шлях 11 тролейбуса, аби він рухався через вулицю Воробкевича, а тролейбусний маршрут №3 продовжити до мікрорайону Ленківці. 


    Що далі?

    Розроблену модель аналізу можна використовувати не лише у Чернівцях, а й в інших містах України і на її основі будувати транспорту модель населених пунктів.

    А результати дослідження можна зробити ще точнішими, якщо зібрати дані про освітленість та стан доріг, розміщеннz пішоходних переходів.



    Про ефективність використання комунального нерухомого майна


    Однією із статей поповнення бюджету міста - є здача в оренду нерухомого майна.  Команда студентів-економістів “Pro bono” під час хакатону вирішила перевірити наскільки  ефективно міська рада використовує комунальні приміщення, які здає в оренду суб’єктам підприємницької діяльності. Метою дослідження було проаналізувати чи відрізняється вартість оренди комунального нерухомого майна від приватного майна. 


    Для дослідження команда використала перелік об’єктів комунального майна з порталу відкритих даних Чернівецької міської ради та ринкові пропозиції оренди приміщень комерційного призначення з сайтів OLX та DOMria.


    Із більш як 800 об’єктів, учасники відсіяли 400. Насамперед, виключили заклади освіти та інші державні та комунальні установи. Далі співставили ціни оренди муніципальних об’єктів з ринковими цінами на нерухомість для нежитлових приміщень. А згодом всі дані розподілили за районами, згідно адміністративного поділу міста. Для кожного району створили точкову діаграму. 



    Червоні кружечки - це об’єкти, ціна оренди яких вдвічі нижча, ніж середня ринкова. Жовті  кружечки позначають об’єкти, які здають по середній ринковій ціні. Зелені - це об'єкти,які здають в оренду за ціною вищою ніж середню ринкова вартість.




         Аналіз даних засвідчив, що наразі 95% об’єктів комунальної власності Чернівці здається за ціною, яка нижча від ринкової - від 2 до 7 разів. Учасники підрахували, що внаслідок цього міський бюджет Чернівців недоотримує 75 млн. грн щороку, а це - 2,78 % від всієї казни обласного центру.


         Отримані результати засвідчили, що за бажання Чернівці можуть заробляти більше. Все, що для цього потрібно - включити ринкові механізми при здачі комунального майна в оренду.



    Про паркування, яке розвантажує центр та приносить місту додаткові кошти


         Зростання кількості автомобілів, недоліки інфраструктури та дріб'язкові надходження від штрафів за порушення паркування - всі ці чинники роблять проблему паркування у містах повсякчас актуальною.

         

         Команда “Резистенція молоді” мала на меті дослідити, де у Чернівцях концентрується основний трафік автомобілів і як місто забезпечує паркування.


         Аби дослідити цю тему, учасники проаналізували дані про власників авто від Vodafone та місця їх роботи, а також дані Google Maps.


    Аналіз даних показав, що є 4 основні райони у Чернівцях, на які припадає більшість автомобільного трафіку. А саме - Центр, Проспект Незалежності, Кварц та Гравітон.



         Ці дані вони співставили із місцями платних парковок і виявили проблему розподілу трафіку. Адже, багато автомобілів було не лише на магістральних вулицях чи біля важливих соціальних об’єктів, а й поряд із житловими масивами. Тобто, це були автомобілісти, які рухались в пошуку безкоштовних місць для паркування. Оскільки, на магістральних вулицях вакантних місць вже не було.



    На зображенні можна побачити центральну частину міста. Жовтим команда позначила платні місця для паркування, а синім - місця, де можна паркуватись безкоштовно. 


    Аби розвантажити центр, мінімізувати кількість автомобілістів, які шукають, де припаркуватись задарма, і поповнити міський бюджет - команда пропонує всі безкоштовні місця для паркування зробити платними. При цьому, мова йде не лише про центральну частину міста, а й інші райони. Ідея полягає в тому, аби вартість паркування у більш віддалених районах була нижчою, аніж в центральних. 


    Ідею команди підтримала компанія “Vodafone Ukraine”. Її представники пообіцяли допомогти втілити задумане. 



    Хакатон показав аби здійснити аналіз даних, виявити нагальні міські проблеми та знайти для них рішення - часом достатньо лише кількох днів і людей, які хочуть змін. У Чернівцях людський потенціал для аналізу та роботи з даними є, важливо, щоб були ще й дані.


    Про досвід волонтерства в Швеції

    опубліковано 11 бер. 2019 р., 06:04 yu.kozak@bard.cv.ua   [ оновлено 4 лип. 2019 р., 10:46 користувачем Mykola Liakhovych ]

    Проект: Побудова еко-ферми в Швеції

    Організація-партнер: “HÄSTEKASEN GÅRD FÖRENING”

    Дати: 10.09.2018-13.10.2018

    Волонтер: Євгенія Ландяк

    Країни-учасники: Україна, Росія, Польша, Угорщина, Естонія, Іспанія, Єгипет, Італія, Франція.

    "Я їхала на цю програму, тому що у мене в житті так склалось, що туди, куди я збиралась - мені не дали візу. У мене не було плану Б. Тоді я подумала, що піду за будь-якою підказкою, яку мені дасть всесвіт - мені все одно куди. І так в інстаграмі у людини, якій я довіряю в сторіз було написано: Терміново, шукаємо волонтера в Швецію. Я одразу подумала, що це буду я, не зважаючи на те, що мене могли не вибрати. Їдучи туди, я падала в яму - місяць жити в умовах, що були описані - ледь не самогубство. Проте я вирішила стрибнути у це - і була нагороджена за сміливість і готовність. Це виявився найкращий місяць у моєму житті. У мене враження, що досвіду і подій було не на місяць, а на цілих пів року. Я навчилась такій великій кількості нових речей. Так багато речей я робила вперше. Я навчилась пристойно копати, сапати і обробляти землю, підв’язувати молоді дерева, щоб вони не падали, робити глину і будувати з глини та дерев’яних брусків. Також я навчилась пекти хліб, правильно підіймати вагу, щоб не шкодило спині.

    Я вперше купалась у вересні при температурі 18 градусів, бачила планктонів, що світились у воді, ми збирали водорослі для добрива у холоднішій воді і плили у гідрокостюмі до берега, бо наш човен був переповнений водорослями. Я навчилась керувати каное і нарешті розкрила себе, як лідера. Звісно у мене були проблеми іноді і не все завжди виходило, у нас з однією учасницею була боротьба за лідерство - добре, що ми вчасно зрозуміли, що ми обидві діємо в інтересах групи. Добре, що група дозволила себе вести, реагувала і допомагала мені. Всі навіть позитивно поставились до моєї ідеї зробити гала концерт і готувались до нього - було кілька пісень, я з 3 людьми поставили танець контемп, було кілька сценок. Це був надзвичайно смішний, душевний та чаруючий концерт. Не було майже нікого, хто б не приймав участь. Якщо не як учасник, то як глядач - втричі уважніше дивився. Я дуже рада була, що ми практикували - контактну імпровізацію - я проводила майстер-класс і ми потім постійно танцювали в кожну вільну хвилину. 

    Мені навіть дозволили і група погодилась на майстер-клас по еффективній комунікації.

    Це був перший досвід проведення майстер-классу англійською. На Україні я завжди проводжу тренінги українською та російською, я дуже рада, що такий досвід додався у мою тренерську скарбничку. Дуже круто, що у нас було 10 днів тренінгів про пермакультуру та ще кілька тем, які виявились дотичними до моєї професії. Це дуже круто, коли їдеш волонтерити, а отримуєш купу знань, навичок та досвіду з своєї професійної сфери. Ми вчились неагресивній комунікації, менеджменту сміття, вчились бути більш екологічними і економічними - стосовно природи, себе та інших людей.

    За місяць ми реально стали великою сім’єю. Коли ми їхали, а частина ще лишалась - було надзвичайно важко прощатись. Кожна людина, що приїхала на ферму - особлива. З кимось ми зранку займались йогою, з одним хлопцем я бігала зранку до фьордів, з кимось ми до пізна сиділи говорили про життя. Хтось міг включити музику, поки готувалась вечеря або поки ми мали вільний час і всі були в основному будинку - і всі починали танцювати і підспівувати. Ми зробили вечір караоке і з Оленю - моєю сусідкою заспівали навіть Земфіру. Олена з Росії, але вона чувашка. Я ніколи раніше не чула про цю народність. Мені було дуже цікаво з нею жити і ми, хоча ми ну дуже різні за характером - ми стали дуже близькі і були опорою одне одному, коли це було потрібно. Це було дуже цікаво дізнатись про басків - дівчина з Іспанії - Майте, вона - баск. У них інша мова і дуже цікава культура. Хлопець

    Самі, француз, має тунезійське коріння. І він мусульманин. Це було цікаво піддати сумніву свої упередження про те, що багатожонство - це злочин проти жінок. Ми дуже багато говорили на різні теми - від багатожонства і особливостей кожної релігії до гомосексуалізму і того, які жарти не порушують права людей, а які - так. Я зрозуміла, що культурний відбиток, якій у мене є, бо я українка - дуже суттєво впливає на мене і іноді обмежує мене. Я рада, що я стала толерантніша, більш знаюча і з більшим розумінням почала ставитись до всього, адже кожна людина має право бути такою, як вона є. Дівчина-баск заставила мене переглянути свої погляди на еталони краси, адже вона не прибирає волосяний покрив з тіла. Хлопець з Іспанії навчив мене бути більше собою і знати, що люди приймуть тебе таким, який ти є. Дуже багато учасників навчило мене говорити про проблеми, а не замовчувати їх. Дівчина з Угорщини, яка зламала руку на початку другого тижня і до кінця волонтерства була в гіпсі навчила бути завжди налаштованою позитивно і робити, що можеш у кожен момент часу. Вона завжди була з усіма і не зважаючи на лише одну робочу руку - працювала завжди на рівні з усіма. Себастьян - власник ферми навчив мене не ображатись, коли тобі вказують на недоліки, працювати до поту над тим, що ти любиш і у що віриш. Читаючи листи у літаку, по дорозі додому я плакала. У кожному листі було так багато тепла, що я не могла й уявити, що стільки мені можна його було передати текстом. Мені дякували за ідеї, за все, що я робила для групи. Я дивувалась чесності - мені казали більше уваги давати собі, більше піклуватись про себе, бо я і насправді іноді не пам’ятаю про свої потреби і бажання, піклуючись про інших. Я вдячна кожному конфлікту, кожній пораді, кожній розмові, всім обіймам і поглядам - я так сильно старалась запам’ятати все, що відбувалось і дуже сильно старатимусь зберегти це на все життя у своїй пам’яті та серці.

    Це надзвичайно неочікуванно було за місяць стати іншою людиною. Я завжди намагалась бути ефективною щодо свого часу та ресурсів. На фермі Хестаказен мене навчили бути ефективною стосовно планети, на якій я живу. Тепер я сортую сміття, економлю опалення, воду, електроенергію, віддаю органічне сміття людині, у якої є компостна яма, використовую речі вдруге, втретє і так далі, замість того, щоб просто викинути їх. Я перестала купувати одяг, витрачати гроші на насправді непотрібні мені речі. Звісно мені ще є багато над чим працювати, я тільки на початку свого шляху, та я можу сказати, що я мрію, щоб кожна людина, яка ще не живе у мирі з природою - відвідала цю ферму, побувала на такому волонтерстві і зрозуміла, що цей світ дає нам так багато, що нам варто задуматись: “А що я даю цьому світові навзаєм?”

    Автор: Євгенія Ландяк



    Відбулася транскордонна конференція "Через сталий транспорт до чистого довкілля"

    опубліковано 23 лют. 2019 р., 06:34 Zhanna Oliynyk   [ оновлено 23 лют. 2019 р., 06:34 ]

    Впродовж трьох днів, 6-8 лютого 2019, у Чернівцях відбулась транскордонна конференція «Через сталий транспорт до чистого довкілля», організована ГО «Буковинська агенція регіонального розвитку». Основною метою заходу було обговорення результатів проекту «Через сталий транспорт до чистого довкілля» задля поширення досвіду організаторів, спікерів та учасників, а також привернення уваги людей до проблем та перспектив сталого розвитку їхніх населених пунктів, зокрема розвитку напрямку сталої мобільності. 

    Учасниками конференції стало більше 30-ти представників різних міст та населених пунктів України та Молдови, а також запрошені експерти і спікери, які поділились своїм досвідом планування та впровадження сталих транспортних рішень і фінансування проектів зі сталого розвитку.

    Під час конференції були представлені загальні результати реалізації проекту “Через сталий транспорт до чистого довкілля” в Україні та Молдові, серед яких :
      • Створено елементи сталої транспортної інфраструктури;
      • Впроваджена система моніторингу якості повітря;
      • Запущена транскордонна мережа організацій  сталого розвитку, яка підтримується транскордонними заходами;
      • Міста України та Молдови приєднались до Європейського Тижня Мобільності (найбільшої промо-кампанії сталого транспорту);
      • ЗМІ залучені до просування політик сталої мобільності;
      • Люди обізнані про сталі види транспорту.

    Більш детально з результатами можна ознайомитись з презентацій спікерів:
    Результати проекту в Молдові, Єкатерина Сорокан, менеджер проекту, міська рада м.Єдинці.
    Результати проекту в Україні, Жанна Олійник, координатор проекту, ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку”.

    Одна з груп заходів проекту була націлена на аналіз національного законодавства України та Молдови, а також Договорів про Асоціацію з Європейським Союзом, на предмет ідентифікації можливостей обов'язків та можливостей для розвитку сталих транспортних систем в цільових країнах проекту. Результати аналізу були не тільки представлені на конференції, але й доступні для всіх зацікавлених сторін:
    Аналіз законодавства УкраїниМолдови і ЄС відносно сталої мобільності, Вадим Денисенко, експерт, Асоціація Велосипедистів Києва, та Лілія Стрімбану, експерт, міська рада м. Єдинці.

    Блок конференції, присвячений стратегічному розвитку сталої мобільності був представлений тамами про інтегрований розвиток міста, на прикладі Чернівців, а також презентаціями про стратегії розвитку велоінфраструктури в містах-партнерах даного проекту:
    Стратегія велоінфраструктури Єдинців, Віталій Сорокан, міська рада м. Єдинці;
    https://issuu.com/bard_ngo/docs/bard_bicycle.pptx, Тетяна Лебухорська, ГО БАРР.

    Ще одна важлива  частина проекту - розробка методики та здійснення моніторингу якості повітря в Чернівцях та Єдинцях. Результати проведеної роботи та досягнень в цій сфері були представлені запрошеним експертом, Юрієм Халавкою. У процесі моніторингу, встановлено, що основними забруднюючими домішками, які суттєво впливають на якість повітря в місті Чернівці є фракції дрібнодисперсного пилу РМ2.5 та РМ10. Значна кількість вимірювань у придорожніх пунктах показали суттєве перевищення відносно рекомендованих показників РМ2.5 та РМ10. Основними причинами цього імовірно є інтенсивні дорожні та будівельні роботи поблизу точок у яких здійснювався моніторинг, а також заходи по боротьбі з ожеледдю.

    Презентація доступна для перегляду тут: Моніторинг якості повітря в Чернівцях, Юрій Халавка, експерт, Чернівецький Національний університет, Україна.
    Для того, щоб дізнатися чому місцевий бізнес підтримує ідею сталого розвитку і яким чином соціально відповідальний бізнес допоміг в реалізації суспільних заходів в рамках проекту були запрошені представники підприємств м. Чернівці. Своїм досвідом поділились партнери ГО БАРР: Ярослав Жук, ТМ «Молокія», Кристина Бирчак «Мультимедія», Оксана Самборська «Перші Київські курси іноземних мов».

    Інформаційні кампанії відіграють важливу роль в процесі реалізації більшості проектів. У випадку даного, основною метою було поширення ідеї використання сталого транспорту. Одним із заходів інформаційної кампанії в рамках проекту “Через сталий транспорт до чистого довкілля”в Чернівцях був лекторій 15х4, результати проведення якого представила Любов Марушина, ГО “Лабораторія культури”. Також, під час проекту був проведений конкурс відеоблогів серед школярів міста Чернівці на тему сталого розвитку. Своїм досвідом участі поділились переможниці однієї з номінацій: Анастасія Адренчук, Валерія Чайка, Яна Коржан. Результати проведення інформаційних кампаній в Молдові представила Ліліана Самцов, учасниця з м. Єдинці.

    В наступному блоці конференції були представлені нетворкінг заходи проекту, а саме: табори та транскордонний велопробіг. Ціллю цих заходів було об’єднати і створити мережу однодумців з різних регіонів України та Молдови, підготувавши їх до реалізації власних проектів та заходів у майбутньому. 
    Серія різнотематичних таборів (Урбаністичний табір, Медіа табір, табір Мобільності) була організована задля привернення уваги до ідей сталого розвитку різних цільових аудиторій, зокрема: громадських активістів, представників НУО, журналістів, працівників ЗМІ та потенційних організаторів Європейського тижня мобільності. Участь в таборах прийняло більше 60 осіб,  котрі, в результаті, підготували близько 30 публікацій на тему сталого розвитку та використали свої знання в процесі організації та проведення Європейського тижня мобільності. 

    Також, важливими заходами задля мережування  стали два транскордонних велопробіги (Чернівці-Єдинці; Єдинці-Чернівці). В загальній кількості 30 учасників з двох країн проїхали окремі маршрути протяжністю понад 120 км (в одну сторону) та провели серію інформаційних заходів про важливість сталого транспорту для жителів населених пунктів на маршруті (Новоселиця, Бричани).
    З презентаціями спікерів з цього блоку можна ознайомитись за посиланнями:
    Табори в Україні, Анна Ноголь, БАРР,
    Табори в Молдові, Анастасія Лупу, AREAP,
    Пробіг в Україні, Артем Козьменко, Аліна Александрюк, Леся Крушельницька, учасники з Чернівців.
     
    Масштабною та однією з ключових кампаній проекту став Європейський тиждень мобільності, до якого долучились понад десятка населених пунктів України (Чернівці Новоселиця, с.Довжок, Вижниця, с. Лужани, с. Мамаївці, Сокиряни, с. Бабин, Могилів-Подільський, Рені) та Молдови.
    В містах та селищах були організовані різномасштабні івенти, як, наприклад, уроки та лекції для дітей та дорослих, акції “Велосипедом на роботу” та “Леді на велосипеді”, кінопокази, дні без автомобіля, велопробіги та інші.
    Про результати реалізації заходів під час ЄТМ та свій досвід розказали:
    Сокирянський район вперше підтримав європейську ініціативу, Ростислав Бузило (Сокиряни);
    ЄТМ - не міф, а реальність, Наталья Долга (село Бабин), 
    Віктор Григор, учасник з м. Бельці, 
    Вероніка Спетару, участниця Віішоара
     
    Транскордонна конференція «Через сталий транспорт до чистого довкілля» у Чернівцях відбулась у рамках проекту «Через сталий транспорт до чистого довкілля», що втілюється ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” в рамках Програми територіальної співпраці країн Східного партнерства «Молдова-Україна». 

    Офіційна заява щодо будівництва підземних переходів у м. Чернівці

    опубліковано 8 січ. 2019 р., 02:26 Zhanna Oliynyk   [ оновлено 8 січ. 2019 р., 04:12 користувачем Tetiana Lebukhorska ]


    Реагуючи на намір Чернівецької міської ради збудувати підземні переходи на вул. Головній (зміни до проекту рішення “Про внесення змін до цільової Програми з будівництва об’єктів житла і соціальної сфери в місті Чернівцях на 2017-2020 роки «Сучасне місто»), Громадська організація “Буковинська агенція регіонального розвитку” висловлює своє заперечення проти даного рішення, оскільки: 

    1. Будівництво  підземних переходів на вул. Головній (навпроти центрального автовокзалу) та виділення будь-яких коштів на таке будівництво суперечить чинним державним будівельним нормам.

    Створення підземних пішохідних переходів, як елемента транспортної інфраструктури міста, регулюється ДБН В.2.3-5:2018 “Вулиці та дороги населених пунктів”, оновлені норми якого діють з 01.09.2018. Відповідно до п. 6.4.7 даних норм, “пішохідні переходи в різних рівнях з проїзною частиною вулиці або дороги (підземні пішохідні тунелі, надземні пішохідні містки, переходи, суміщені з транспортними розв’язками в різних рівнях) слід улаштовувати: на загальноміських магістралях безперервного руху, в місцях входу до станцій швидкісного трамвая, метрополітену чи поїздів, на вулицях, де влаштування таких переходів зумовлено особливостями рельєфу місцевості, а також з магістральними залізничними лініями на перегонах у межах станцій”.

    Генеральним планом міста Чернівці вулиця Головна визначена магістральною вулицею загальноміського значення, і відноситься до вулиць з регульованим рухом, оскільки проходить через житлові та густонаселені райони міста. Перехрестя, на якому планується облаштувати підземний пішохідний перехід, не відповідає жодній з умов облаштування підземних пішохідних переходів, а саме:
    • не є місцем входу до станцій швидкісного трамвая, метрополітену чи поїздів;
    • не має особливостей рельєфу місцевості, які б вимагали такого підходу;
    • не є місцем перегону магістральних залізничних ліній.
    Отже, будівництво підземних переходів на вул. Головній (навпроти центрального автовокзалу) суперечить вимогам чинних державних будівельних норм.

    2. Будівництво підземних переходів обмежує доступ до транспортної інфраструктури маломобільним групам, в тому числі людям з інвалідністю, а це приблизно 30-50% всього населення. 

    Нагадаємо, що маломобільними вважаються люди, що відчувають труднощі при самостійному пересуванні (вагітні жінки, люди похилого віку, люди з інвалідністю, діти до 7-ми років).

    3. Будівництво підземних переходів суперечить стратегічним напрямкам розвитку транспортної інфраструктури, визначеним у Національній транспортній стратегії до 2030 року (далі - транспортна стратегія) та Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року (далі - Стратегія підвищення безпеки). 

    Обидва документи визначають безперешкодну мобільність пріоритетами у розвитку транспортної інфраструктури, а будівництво підземних пішохідних переходів є перешкодою в доступу до транспортної інфраструктури для маломобільних груп. Крім того, серед заходів підвищення рівня безпеки пішоходів Стратегія підвищення безпеки передбачає, зокрема, облаштування тротуарів, обмеження швидкості руху транспортних засобів, установлення пішохідних огороджень, оновлення пішохідної інфраструктури, освітлення вулиць, установлення острівців безпеки та облаштування регульованих пішохідних переходів, популяризація використання пішоходами та велосипедистами світловідбивних засобів тощо. Підземний пішохідний перехід не визнається засобом безпеки в даному документі.

    4. Будівництво підземних переходів створює ілюзію безпеки через те, що з дороги “зникає” одна група учасників дорожнього руху, тобто пішоходи. 

    Насправді, будівництво підземних переходів робить перехрестя ще більш небезпечним, оскільки:
    • незручність підземних переходів збільшує кількість безпосередніх переходів дороги пішоходами у невстановлених місцях над підземними переходами, що робить такі місця ще більш небезпечними та збільшує кількість ДТП;
    • відсутність пішохідного трафіку сприяє підвищенню швидкості автомобілів. Нагадаємо, порушення безпечного швидкісного режиму є основною причиною смертельних випадків внаслідок ДТП. Зокрема, у 2017 році 652 людини загинуло в ДТП в Україні через порушення швидкісного режиму (це 41% від усіх загиблих в ДТП);
    • пішохідні переходи через закритий простір та обмежену видимість підвищують кримінальну небезпеку.
    5. Вулиця Головна на ділянці біля автовокзалу є місцем постійного затоплення під час інтенсивних опадів. 

    Без вирішення проблем системи водовідведення на цій ділянці, підземний пішохідний перехід має шанс стати водним колектором, а не місцем переходу через дорогу. 

    Таким чином, будівництво підземних пішохідних переходів у густонаселених районах міста, з високим рівнем пішохідного трафіку, не виправдано ані з точки зору будівельних норм та розвитку транспортної системи, ані з точки зору безпеки, ані з точки зору поваги до всіх учасників дорожнього руху. Більше того, це не вигідно і з економічної точки зору, враховуючи вартість будівництва такого об’єкту відповідно до всіх норм.

    З урахуванням вищесказаного, замість будівництва підземного переходу на вул. Головній (навпроти центрального автовокзалу), з метою врегулювання потоків усіх учасників дорожнього руху та підвищення рівня безпеки пропонуємо:
    • дослідити транспортні потоки на перехресті вул. Головної та вул. Комарова та в буфері перехрестя радіусом 100 м. та провести моделювання транспортних потоків для визначення можливих способів підвищення провізної здатності даної ділянки;
    • облаштувати на пішохідних переходах якісне освітлення та пластикову розмітку червоно-білими кольорами.

    Звертаємося до Чернівецької міської ради з проханням врахувати дане звернення під час обговорення проекту рішення “Про внесення змін до  цільової Програми з будівництва об’єктів житла і соціальної сфери  в місті Чернівцях на 2017-2020 роки «Сучасне місто», затвердженої рішенням міської ради VIІ скликання 13.03.2017 р. №626” на постійних депутатських комісіях, роздати копії листа депутатам та ознайомити зі змістом листа присутніх під час розгляду даного проекту рішення на пленарному засіданні сесії Чернівецької міської ради перед голосуванням.

    Звертаємося до жителів міста Чернівці з проханням підтримати нашу позицію та донести власну думку до депутатів відповідних округів.

    Звертаємося до представників засобів масової інформації з проханням висвітлити це проблемне питання та сприяти розвитку безпечної та інклюзивної інфраструктури у Чернівцях.

    Разом зробимо вулиці безпечними!

    Казкові велосипедисти на вулицях Чернівців

    опубліковано 23 груд. 2018 р., 11:51 yu.kozak@bard.cv.ua   [ оновлено 23 груд. 2018 р., 11:55 ]


    Сьогодні, 23 грудня в Чернівцях відбувся святковий Новорічний велопарад для всіх жителів та гостей міста.

    Організатори заходу, ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” запросила всіх охочих  взяти свій велосипед, одягнутися в костюм Святого Миколая, Санти, Йоулупуккі чи будь-якого іншого зимового героя та приєднайтесь до колони «казкових» велосипедистів. Стартував заїзд на Соборній площі біля головної ялинки Чернівців.

    Велосипедисти проїхали за маршрутом: Соборна площа - Гравітон (до ялинки) - Соборна площа (магазин “Мультимедіа”).

    Під час велопараду серед учасників було розіграно два подарунки: термос від організаторів заходу (Буковинської агенції регіонального розвитку) та подарунковий сертифікат на суму 300 грн від МТА-Мультимедіа

    .

    Новорічний велопарад в Чернівцях відбувся вже вшосте. Цьогоріч у заході взяли участь більше десятка велосипедистів. Метою велопараду було створення новорічного, різдвяного і святкового настрою. І, звісно, показати те, що і взимку можна рухатись на велосипедах, хоча очевидно, що це складніше, ніж в суху пору року.

    Дякуємо всім, хто долучився!

    Посилання на подію в мережі Facebook: https://www.facebook.com/events/572390376525184/  

    Посилання на сторінки ГО БАРР в Facebook, Instagram. Фото: Шпальта

    УВМ проти заборони перевезення велосипедів у поїздах Інтерсіті

    опубліковано 18 груд. 2018 р., 03:00 yu.kozak@bard.cv.ua

    Нещодавно стало відомо, що в поїздах «Інтерсіті» та «Інтерсіті+» хочуть заборонити перевезення велосипедів за відсутності технічних умов.

    ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку" разом з іншими членами Української велосипедної мережі підтримала лист - оскарження такої заборони, направлений до Міністерство інфраструктури України.

    Обговорення даного проекту зміни до Правил зараз відбувається на сайті Міністерства інфраструктури України - https://mtu.gov.ua/projects/view.php?P=198.

    Можливість провезення велосипедів у поїздах є основою кількох видів переміщень:

    • ланцюгів мультимодальних пасажирських переміщень з транспортною метою «велосипед - поїзд - велосипед». Приклад: Людина починає подорож з дому велосипедом в Києві, далі рухається поїздом до Вінниці, і зі станції призначення рухається до місця роботи велосипедом;

    • ланцюгів туристичних та рекреаційних пасажирських переміщень. Приклад: турист вирушає з власним велосипедом в подорож Поліссям, сідає на поїзд Інтерсіті+ до станції Коростень. Цілий день досліджує туристичні об’єкти Житомирщини і повертається додому;

    • перевезення велосипеду у якості звичайного багажу чи як спортінвентаря (при переїзді в інше місто, участі у велосипедних змаганнях, велолюбительських подіях тощо).


    Заборона перевезення велосипеда прямо протирічить кільком завданням Національній транспортній стратегії України на період до 2030 року, прийнятої Урядом 30 травня 2018 року, а саме:

    • “забезпечення розвитку мультимодальних пасажирських перевезень” (Напрям “Безперешкодна мобільність та міжрегіональна інтеграція”);

    • “забезпечення розвитку інфраструктури для велосипедного руху” (Напрям “Безперешкодна мобільність та міжрегіональна інтеграція”).


    Українська велосипедна мережа пропонує не вирішувати проблему відсутності спеціально обладнаних для перевезення місць забороною велосипедів. Така заборона виключить з використання пасажирами з велосипедом найзручніших, з точки зору розкладу та швидкості переміщення, поїздів Укрзалізниці.

    До того ж, даний захід є прямо протилежний меті зміни Правил, яка чітко постулює «Підвищення рівня сервісного обслуговування громадян шляхом розширення та вдосконалення послуг з перевезень залізничним транспортом». Ми розцінюємо спробу заборонити перевезення велосипедів, як «звуження переліку та якості послуг».


    Українська велосипедна спільнота готова до переходу на модель оплати перевезення велосипедів у поїздах і дуже хотіла би мати спеціально відведені місця для перевезення, які би не заважали іншим пасажирам.

    Пропонуємо викласти даний пункт у наступній редакції:

    1. дозволити провезення велосипедів у поїздах категорії «Інтерсіті» та «Інтерсіті+», оплачуючи провезення велосипеда, як великогабаритний вантаж;

    1.1  у зібраному стані на спеціально облаштованих місцях;

    1.2 у розібраному стані у чохлі у місцях для провезення багажа, за умови відсутності спеціально облаштованих місць для перевезення велосипедів.

    На даний момент поїзди Hyundai Rotem мають величезний потенціал для комфортного обладнання місць для перевезення велосипедів. Перший та дев‘ятий вагон даних поїздів мають великі майданчики для перевезення інвалідних візків. Простір даних майданчиків можна легко упорядкувати для спільного користування велосипедистами та маломобільними групами пасажирів, не шкодячи інтересам жодних з них.


    ***


    Нижче подаємо практики залізничних компаній країн ЄС щодо можливості перевезення велосипедів у поїздах Intercity:


    Німеччина

    Компанія Deutsche Bahn дозволяє перевозити велосипед у поїздах Intercity та Eurocity, попередньо придбавши квиток онлайн. Вартість квитка складає 9 євро (для власників BahnCard – 6 евро).

    З грудня 2017 року навіть найбільш швидкісні поїзди Inter City Express (ICE) беруть на борт до 8 пасажирів з велосипедами.


    Інформація від Deutsche Bahn - https://www.bahn.de/hilfe/view/pk/en/fahrradmitnahme.shtml


    https://ecf.com/sites/ecf.com/files/Infografik_Komfort_ICE4%20%281%29.jpg

    Схема з сайту Європейської федерації велосипедистів (ECF)

    https://ecf.com/news-and-events/news/db%E2%80%99s-new-ice-4-high-speed-trains-include-bicycle-spaces


    Фінляндія

    Державна залізнична компанія Фінляндії VR group дозволяє провезення велосипедів у поїздах категорії Intercity. Для перевезення необхідно придбати квиток вартістю 5 євро, пройти до двоповерхового вагону поїзду категорії Intercity та розмістити велосипед у спеціально відведеному для цього місці. Додатково, за 50 євроцентів, можна пристебнути велосипед для уникнення крадіжки.

    Перевезення велосипедів регіональними поїздами безкоштовне.

    Інформація від VR group - https://www.vr.fi/cs/vr/en/bicycles_skis_en


    InterCity Edo

    Схема розміщення велосипедів поїздах Intercity VR Group (Фінляндія)

    https://www.vr.fi/cs/vr/en/intercity_kuvasto_en


    Польща

    Польська залізнична швидкісна компанія PKP Intercity дозволяє провезення велосипедів у першому і останньому вагонах поїздів категорії Intercity (IC) та у вагонах другого класу поїздів категорії Express Intercity (EIC) та Express Intercity Premium (EIP).

    Вартість перевезення велосипеда фіксована і складає 9,10 польських злотих, не зважаючи на відстань та тип поїзда. При купівлі квитка на перевезення велосипеда у кондуктора в салоні поїзда, вартість зростає до 10 польських злотих.


    Інформація від PKP Intercity - https://www.intercity.pl/en/site/for-passengers/services/transport-of-bicycles,-items-and-pets/bikes/


    https://www.intercity.pl/en/obrazy/rozklad_miejsc_pendolino/en/SCHEMAT-EN-ED250_MP3_06_01.png

    Схема розміщення велосипедів у 5-му вагоні поїздів категорії Express Intercity Premium (EIP)

    https://www.intercity.pl/en/site/for-passengers/information/trains/express-intercity-premium-eip/rozklad-miejsc-w-pociagach-express-intercity-premium-en.html#wagon5

    .

    Текст листа підтримують громадські організації - члени Української велосипедної мережі:

    1. ВелоВектор (м. Одеса)

    2. Urban Inst. (м. Одеса)

    3. Асоціація велосипедистів Києва (м. Київ)

    4. Буковинська агенція регіонального розвитку (м. Чернівці)

    5. Міські Реформи (м. Харків)

    6. Велокривбас (м. Кривий Ріг)

    7. Велосипедна Асоціація Павлограда (м. Павлоград)

    8. СІТІ ЛАБ (м. Полтава)

    9. Асоціація велосипедистів Черкас (м. Черкаси)

    10. Дніпровська асоціація велосипедистів (м. Дніпро)

    11. Львівська асоціація велосипедистів (м.Львів)

    12. Альтер-Спорт (м. Миколаїв)


    Довідково:

    Українська велосипедна мережа – група громадських організацій у 12 містах України, які об’єднались для посилення впливу на транспортну політику та умови розвитку велотранспорту в Україні.

    Асоціація велосипедистів Києва – це експертний центр та громадське об’єднання активістів, які працюють над перетворенням Києва на зручне і безпечне місто для пересування велосипедом.

    Асоціація є членом Європейської федерації велосипедистів (European Cyclists’ Federation), що об’єднує більше 80 членів у понад 40 країнах та впливає на формування політики, сприятливої до велосипедного руху на європейському та міжнародному рівні.



    Команда ГО "БАРР" на Велофорумі-2018

    опубліковано 9 жовт. 2018 р., 00:48 yu.kozak@bard.cv.ua   [ оновлено 9 жовт. 2018 р., 00:50 ]

    Команда ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” взяла участь у ювілейному 10-му Велофорумі 2018, який відбувся 5-7 жовтня у місті Івано-Франківськ.  Велофорум - це міжгалузева конференція на перетині транспортної політики, сталого місцевого розвитку та громадянського суспільства, яка щороку збирає активістів громадського сектору, представників органів місцевої влади, спеціалістів з містопланування і транспортної інфраструктури.

    Спікери з різних міст України та Європи поділились своїм досвідом розвитку велоінфраструктури, представили результати реалізованих проектів та надали низку корисних порад щодо проведення велосипедних досліджень, покращення комунікації з місцевими органами влади, розробки адвокаційних кампаній. Однією з доповідачів стала Жанна Олійник - керівник проектів та програм ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку”, яка розповіла про конкурс відеоблогів серед школярів міста Чернівці, як інструмент залучення до Велоруху.

    Дякуємо організаторам за високий рівень проведення заходу, а всім спікерам та учасникам за велику кількість корисної інформації та нові знайомства! До зустрічі наступного року у Вінниці на Велофорумі - 2019!

    Фото: https://www.flickr.com/photos

    Загальні підсумки Європейського Тижня Мобільності 2018: яким він був і хто взяв участь?

    опубліковано 8 жовт. 2018 р., 10:28 yu.kozak@bard.cv.ua   [ оновлено 8 жовт. 2018 р., 23:47 ]

    16-22 вересня 2018 року відбулась загальноєвропейська ініціатива з популяризації сталих видів транспорту - Європейський тиждень мобільності (ЄТМ). Основною метою проведення ЄТМ у містах та селищах України та світу є підвищення рівня обізнаності мешканців про сталий розвиток та заохочення населення надавати перевагу використанню сталих видів транспорту, зокрема велосипеду.
    Європейський Тиждень Мобільності 2018 у Чернівцях був організований ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” в рамках проекту «Через сталий транспорт до чистого довкілля» згідно програми територіальної співпраці країн Східного партнерства «Молдова -Україна». Партнерами заходів стали: ГО “Лабораторія культурних досліджень”, мережа закладів швидкого харчування “Ozzy Fast Food”, мережа магазинів одягу “Papaya”, екскурсовод Пан Ярко, “Пласт Чернівці” та Клуб активного відпочинку Track&Сamp.

    Вперше Чернівці долучились до проведення цієї акції ще в 2011. Щороку кількість заходів та залучених до них містян зростає. Цьогоріч чернівчани та гості міста мали змогу приєднатись до наступних подій в рамках Європейського Тижня Мобільності:

    • Велопарад дівчат “Леді на велосипеді”;
    • Велоекскурсія містом Чернівці;
    • Акція “Велосипедом на роботу”
    • Кінопоказ “Bike Movie Night”;
    • День Паркування (Park(ing) Day);
    • Транскордонний велопробіг Чернівці-Єдинці;
    • Дивогонка для наймолодших;
    • Нічний Велосипедний квест.
    Окрім Чернівців, підписали хартію приєднання до Європейського Тижня Мобільності 2018 та провели низку заходів в його рамках наступні населені пункти: Вижниця, Сокиряни, Новоселиця, с. Бабин, с. Мамаївці, с. Лужани, с.Довжок (Чернівецька обл.), Могилів-Подільський (Вінницька обл.), Рені (Одеська обл.)

    До прикладу, в селі Мамаївці, серед іншого, було проведено лекторій на тему "Вплив автотранспорту на навколишнє середовище", в селі Бабин- акція “День без автомобіля”, а в Могилеві-Подільському- велоподорож "Велосипедом до Лади Терношорської". У більшості населених пунктів також відбулись окремі заходи для дітей, зокрема фото-виставки, конкурси малюнків, та навчальні уроки про безпеку велосипедистів. У місті Рені було проінспектувано стоянку для автомобілів та пішохідний перехід, облаштовані пандуси для людей з обмеженими можливостями, дитячих колясок, велосипедистів 

    Частина організаторів заходів у згаданих вище містах та селищах були учасниками табору Мобільності (Mobility Camp), який проходив з 16-20 липня 2018 року в Чернівецькій області та був організований ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку" з метою підготовки до проведення Європейського тижня мобільності.

    Фото із заходів ЄТМ 2018 у Чернівцях та регіонах: www.flickr.com/photos
    Відео (всі роки проведення) : Youtube канал БАРР
    Instagram: @bard_ngo
    Більше інформації та останні новини на сторінках ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” в соціальних мережах:
    Facebook:NGO.BARD

    #mobilityweek #mobilityweekcv #bard_ngo #барр


    1-10 of 160