Новини

Про досвід волонтерства в Швеції

опубліковано 11 бер. 2019 р., 06:04 Yuliia Kozak   [ оновлено 4 лип. 2019 р., 10:46 користувачем Mykola Liakhovych ]

Проект: Побудова еко-ферми в Швеції

Організація-партнер: “HÄSTEKASEN GÅRD FÖRENING”

Дати: 10.09.2018-13.10.2018

Волонтер: Євгенія Ландяк

Країни-учасники: Україна, Росія, Польша, Угорщина, Естонія, Іспанія, Єгипет, Італія, Франція.

"Я їхала на цю програму, тому що у мене в житті так склалось, що туди, куди я збиралась - мені не дали візу. У мене не було плану Б. Тоді я подумала, що піду за будь-якою підказкою, яку мені дасть всесвіт - мені все одно куди. І так в інстаграмі у людини, якій я довіряю в сторіз було написано: Терміново, шукаємо волонтера в Швецію. Я одразу подумала, що це буду я, не зважаючи на те, що мене могли не вибрати. Їдучи туди, я падала в яму - місяць жити в умовах, що були описані - ледь не самогубство. Проте я вирішила стрибнути у це - і була нагороджена за сміливість і готовність. Це виявився найкращий місяць у моєму житті. У мене враження, що досвіду і подій було не на місяць, а на цілих пів року. Я навчилась такій великій кількості нових речей. Так багато речей я робила вперше. Я навчилась пристойно копати, сапати і обробляти землю, підв’язувати молоді дерева, щоб вони не падали, робити глину і будувати з глини та дерев’яних брусків. Також я навчилась пекти хліб, правильно підіймати вагу, щоб не шкодило спині.

Я вперше купалась у вересні при температурі 18 градусів, бачила планктонів, що світились у воді, ми збирали водорослі для добрива у холоднішій воді і плили у гідрокостюмі до берега, бо наш човен був переповнений водорослями. Я навчилась керувати каное і нарешті розкрила себе, як лідера. Звісно у мене були проблеми іноді і не все завжди виходило, у нас з однією учасницею була боротьба за лідерство - добре, що ми вчасно зрозуміли, що ми обидві діємо в інтересах групи. Добре, що група дозволила себе вести, реагувала і допомагала мені. Всі навіть позитивно поставились до моєї ідеї зробити гала концерт і готувались до нього - було кілька пісень, я з 3 людьми поставили танець контемп, було кілька сценок. Це був надзвичайно смішний, душевний та чаруючий концерт. Не було майже нікого, хто б не приймав участь. Якщо не як учасник, то як глядач - втричі уважніше дивився. Я дуже рада була, що ми практикували - контактну імпровізацію - я проводила майстер-класс і ми потім постійно танцювали в кожну вільну хвилину. 

Мені навіть дозволили і група погодилась на майстер-клас по еффективній комунікації.

Це був перший досвід проведення майстер-классу англійською. На Україні я завжди проводжу тренінги українською та російською, я дуже рада, що такий досвід додався у мою тренерську скарбничку. Дуже круто, що у нас було 10 днів тренінгів про пермакультуру та ще кілька тем, які виявились дотичними до моєї професії. Це дуже круто, коли їдеш волонтерити, а отримуєш купу знань, навичок та досвіду з своєї професійної сфери. Ми вчились неагресивній комунікації, менеджменту сміття, вчились бути більш екологічними і економічними - стосовно природи, себе та інших людей.

За місяць ми реально стали великою сім’єю. Коли ми їхали, а частина ще лишалась - було надзвичайно важко прощатись. Кожна людина, що приїхала на ферму - особлива. З кимось ми зранку займались йогою, з одним хлопцем я бігала зранку до фьордів, з кимось ми до пізна сиділи говорили про життя. Хтось міг включити музику, поки готувалась вечеря або поки ми мали вільний час і всі були в основному будинку - і всі починали танцювати і підспівувати. Ми зробили вечір караоке і з Оленю - моєю сусідкою заспівали навіть Земфіру. Олена з Росії, але вона чувашка. Я ніколи раніше не чула про цю народність. Мені було дуже цікаво з нею жити і ми, хоча ми ну дуже різні за характером - ми стали дуже близькі і були опорою одне одному, коли це було потрібно. Це було дуже цікаво дізнатись про басків - дівчина з Іспанії - Майте, вона - баск. У них інша мова і дуже цікава культура. Хлопець

Самі, француз, має тунезійське коріння. І він мусульманин. Це було цікаво піддати сумніву свої упередження про те, що багатожонство - це злочин проти жінок. Ми дуже багато говорили на різні теми - від багатожонства і особливостей кожної релігії до гомосексуалізму і того, які жарти не порушують права людей, а які - так. Я зрозуміла, що культурний відбиток, якій у мене є, бо я українка - дуже суттєво впливає на мене і іноді обмежує мене. Я рада, що я стала толерантніша, більш знаюча і з більшим розумінням почала ставитись до всього, адже кожна людина має право бути такою, як вона є. Дівчина-баск заставила мене переглянути свої погляди на еталони краси, адже вона не прибирає волосяний покрив з тіла. Хлопець з Іспанії навчив мене бути більше собою і знати, що люди приймуть тебе таким, який ти є. Дуже багато учасників навчило мене говорити про проблеми, а не замовчувати їх. Дівчина з Угорщини, яка зламала руку на початку другого тижня і до кінця волонтерства була в гіпсі навчила бути завжди налаштованою позитивно і робити, що можеш у кожен момент часу. Вона завжди була з усіма і не зважаючи на лише одну робочу руку - працювала завжди на рівні з усіма. Себастьян - власник ферми навчив мене не ображатись, коли тобі вказують на недоліки, працювати до поту над тим, що ти любиш і у що віриш. Читаючи листи у літаку, по дорозі додому я плакала. У кожному листі було так багато тепла, що я не могла й уявити, що стільки мені можна його було передати текстом. Мені дякували за ідеї, за все, що я робила для групи. Я дивувалась чесності - мені казали більше уваги давати собі, більше піклуватись про себе, бо я і насправді іноді не пам’ятаю про свої потреби і бажання, піклуючись про інших. Я вдячна кожному конфлікту, кожній пораді, кожній розмові, всім обіймам і поглядам - я так сильно старалась запам’ятати все, що відбувалось і дуже сильно старатимусь зберегти це на все життя у своїй пам’яті та серці.

Це надзвичайно неочікуванно було за місяць стати іншою людиною. Я завжди намагалась бути ефективною щодо свого часу та ресурсів. На фермі Хестаказен мене навчили бути ефективною стосовно планети, на якій я живу. Тепер я сортую сміття, економлю опалення, воду, електроенергію, віддаю органічне сміття людині, у якої є компостна яма, використовую речі вдруге, втретє і так далі, замість того, щоб просто викинути їх. Я перестала купувати одяг, витрачати гроші на насправді непотрібні мені речі. Звісно мені ще є багато над чим працювати, я тільки на початку свого шляху, та я можу сказати, що я мрію, щоб кожна людина, яка ще не живе у мирі з природою - відвідала цю ферму, побувала на такому волонтерстві і зрозуміла, що цей світ дає нам так багато, що нам варто задуматись: “А що я даю цьому світові навзаєм?”

Автор: Євгенія Ландяк



Відбулася транскордонна конференція "Через сталий транспорт до чистого довкілля"

опубліковано 23 лют. 2019 р., 06:34 Zhanna Oliynyk   [ оновлено 23 лют. 2019 р., 06:34 ]

Впродовж трьох днів, 6-8 лютого 2019, у Чернівцях відбулась транскордонна конференція «Через сталий транспорт до чистого довкілля», організована ГО «Буковинська агенція регіонального розвитку». Основною метою заходу було обговорення результатів проекту «Через сталий транспорт до чистого довкілля» задля поширення досвіду організаторів, спікерів та учасників, а також привернення уваги людей до проблем та перспектив сталого розвитку їхніх населених пунктів, зокрема розвитку напрямку сталої мобільності. 

Учасниками конференції стало більше 30-ти представників різних міст та населених пунктів України та Молдови, а також запрошені експерти і спікери, які поділились своїм досвідом планування та впровадження сталих транспортних рішень і фінансування проектів зі сталого розвитку.

Під час конференції були представлені загальні результати реалізації проекту “Через сталий транспорт до чистого довкілля” в Україні та Молдові, серед яких :
    • Створено елементи сталої транспортної інфраструктури;
    • Впроваджена система моніторингу якості повітря;
    • Запущена транскордонна мережа організацій  сталого розвитку, яка підтримується транскордонними заходами;
    • Міста України та Молдови приєднались до Європейського Тижня Мобільності (найбільшої промо-кампанії сталого транспорту);
    • ЗМІ залучені до просування політик сталої мобільності;
    • Люди обізнані про сталі види транспорту.

Більш детально з результатами можна ознайомитись з презентацій спікерів:
Результати проекту в Молдові, Єкатерина Сорокан, менеджер проекту, міська рада м.Єдинці.
Результати проекту в Україні, Жанна Олійник, координатор проекту, ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку”.

Одна з груп заходів проекту була націлена на аналіз національного законодавства України та Молдови, а також Договорів про Асоціацію з Європейським Союзом, на предмет ідентифікації можливостей обов'язків та можливостей для розвитку сталих транспортних систем в цільових країнах проекту. Результати аналізу були не тільки представлені на конференції, але й доступні для всіх зацікавлених сторін:
Аналіз законодавства УкраїниМолдови і ЄС відносно сталої мобільності, Вадим Денисенко, експерт, Асоціація Велосипедистів Києва, та Лілія Стрімбану, експерт, міська рада м. Єдинці.

Блок конференції, присвячений стратегічному розвитку сталої мобільності був представлений тамами про інтегрований розвиток міста, на прикладі Чернівців, а також презентаціями про стратегії розвитку велоінфраструктури в містах-партнерах даного проекту:
Стратегія велоінфраструктури Єдинців, Віталій Сорокан, міська рада м. Єдинці;
https://issuu.com/bard_ngo/docs/bard_bicycle.pptx, Тетяна Лебухорська, ГО БАРР.

Ще одна важлива  частина проекту - розробка методики та здійснення моніторингу якості повітря в Чернівцях та Єдинцях. Результати проведеної роботи та досягнень в цій сфері були представлені запрошеним експертом, Юрієм Халавкою. У процесі моніторингу, встановлено, що основними забруднюючими домішками, які суттєво впливають на якість повітря в місті Чернівці є фракції дрібнодисперсного пилу РМ2.5 та РМ10. Значна кількість вимірювань у придорожніх пунктах показали суттєве перевищення відносно рекомендованих показників РМ2.5 та РМ10. Основними причинами цього імовірно є інтенсивні дорожні та будівельні роботи поблизу точок у яких здійснювався моніторинг, а також заходи по боротьбі з ожеледдю.

Презентація доступна для перегляду тут: Моніторинг якості повітря в Чернівцях, Юрій Халавка, експерт, Чернівецький Національний університет, Україна.
Для того, щоб дізнатися чому місцевий бізнес підтримує ідею сталого розвитку і яким чином соціально відповідальний бізнес допоміг в реалізації суспільних заходів в рамках проекту були запрошені представники підприємств м. Чернівці. Своїм досвідом поділились партнери ГО БАРР: Ярослав Жук, ТМ «Молокія», Кристина Бирчак «Мультимедія», Оксана Самборська «Перші Київські курси іноземних мов».

Інформаційні кампанії відіграють важливу роль в процесі реалізації більшості проектів. У випадку даного, основною метою було поширення ідеї використання сталого транспорту. Одним із заходів інформаційної кампанії в рамках проекту “Через сталий транспорт до чистого довкілля”в Чернівцях був лекторій 15х4, результати проведення якого представила Любов Марушина, ГО “Лабораторія культури”. Також, під час проекту був проведений конкурс відеоблогів серед школярів міста Чернівці на тему сталого розвитку. Своїм досвідом участі поділились переможниці однієї з номінацій: Анастасія Адренчук, Валерія Чайка, Яна Коржан. Результати проведення інформаційних кампаній в Молдові представила Ліліана Самцов, учасниця з м. Єдинці.

В наступному блоці конференції були представлені нетворкінг заходи проекту, а саме: табори та транскордонний велопробіг. Ціллю цих заходів було об’єднати і створити мережу однодумців з різних регіонів України та Молдови, підготувавши їх до реалізації власних проектів та заходів у майбутньому. 
Серія різнотематичних таборів (Урбаністичний табір, Медіа табір, табір Мобільності) була організована задля привернення уваги до ідей сталого розвитку різних цільових аудиторій, зокрема: громадських активістів, представників НУО, журналістів, працівників ЗМІ та потенційних організаторів Європейського тижня мобільності. Участь в таборах прийняло більше 60 осіб,  котрі, в результаті, підготували близько 30 публікацій на тему сталого розвитку та використали свої знання в процесі організації та проведення Європейського тижня мобільності. 

Також, важливими заходами задля мережування  стали два транскордонних велопробіги (Чернівці-Єдинці; Єдинці-Чернівці). В загальній кількості 30 учасників з двох країн проїхали окремі маршрути протяжністю понад 120 км (в одну сторону) та провели серію інформаційних заходів про важливість сталого транспорту для жителів населених пунктів на маршруті (Новоселиця, Бричани).
З презентаціями спікерів з цього блоку можна ознайомитись за посиланнями:
Табори в Україні, Анна Ноголь, БАРР,
Табори в Молдові, Анастасія Лупу, AREAP,
Пробіг в Україні, Артем Козьменко, Аліна Александрюк, Леся Крушельницька, учасники з Чернівців.
 
Масштабною та однією з ключових кампаній проекту став Європейський тиждень мобільності, до якого долучились понад десятка населених пунктів України (Чернівці Новоселиця, с.Довжок, Вижниця, с. Лужани, с. Мамаївці, Сокиряни, с. Бабин, Могилів-Подільський, Рені) та Молдови.
В містах та селищах були організовані різномасштабні івенти, як, наприклад, уроки та лекції для дітей та дорослих, акції “Велосипедом на роботу” та “Леді на велосипеді”, кінопокази, дні без автомобіля, велопробіги та інші.
Про результати реалізації заходів під час ЄТМ та свій досвід розказали:
Сокирянський район вперше підтримав європейську ініціативу, Ростислав Бузило (Сокиряни);
ЄТМ - не міф, а реальність, Наталья Долга (село Бабин), 
Віктор Григор, учасник з м. Бельці, 
Вероніка Спетару, участниця Віішоара
 
Транскордонна конференція «Через сталий транспорт до чистого довкілля» у Чернівцях відбулась у рамках проекту «Через сталий транспорт до чистого довкілля», що втілюється ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” в рамках Програми територіальної співпраці країн Східного партнерства «Молдова-Україна». 

Офіційна заява щодо будівництва підземних переходів у м. Чернівці

опубліковано 8 січ. 2019 р., 02:26 Zhanna Oliynyk   [ оновлено 8 січ. 2019 р., 04:12 користувачем Tetiana Lebukhorska ]


Реагуючи на намір Чернівецької міської ради збудувати підземні переходи на вул. Головній (зміни до проекту рішення “Про внесення змін до цільової Програми з будівництва об’єктів житла і соціальної сфери в місті Чернівцях на 2017-2020 роки «Сучасне місто»), Громадська організація “Буковинська агенція регіонального розвитку” висловлює своє заперечення проти даного рішення, оскільки: 

1. Будівництво  підземних переходів на вул. Головній (навпроти центрального автовокзалу) та виділення будь-яких коштів на таке будівництво суперечить чинним державним будівельним нормам.

Створення підземних пішохідних переходів, як елемента транспортної інфраструктури міста, регулюється ДБН В.2.3-5:2018 “Вулиці та дороги населених пунктів”, оновлені норми якого діють з 01.09.2018. Відповідно до п. 6.4.7 даних норм, “пішохідні переходи в різних рівнях з проїзною частиною вулиці або дороги (підземні пішохідні тунелі, надземні пішохідні містки, переходи, суміщені з транспортними розв’язками в різних рівнях) слід улаштовувати: на загальноміських магістралях безперервного руху, в місцях входу до станцій швидкісного трамвая, метрополітену чи поїздів, на вулицях, де влаштування таких переходів зумовлено особливостями рельєфу місцевості, а також з магістральними залізничними лініями на перегонах у межах станцій”.

Генеральним планом міста Чернівці вулиця Головна визначена магістральною вулицею загальноміського значення, і відноситься до вулиць з регульованим рухом, оскільки проходить через житлові та густонаселені райони міста. Перехрестя, на якому планується облаштувати підземний пішохідний перехід, не відповідає жодній з умов облаштування підземних пішохідних переходів, а саме:
  • не є місцем входу до станцій швидкісного трамвая, метрополітену чи поїздів;
  • не має особливостей рельєфу місцевості, які б вимагали такого підходу;
  • не є місцем перегону магістральних залізничних ліній.
Отже, будівництво підземних переходів на вул. Головній (навпроти центрального автовокзалу) суперечить вимогам чинних державних будівельних норм.

2. Будівництво підземних переходів обмежує доступ до транспортної інфраструктури маломобільним групам, в тому числі людям з інвалідністю, а це приблизно 30-50% всього населення. 

Нагадаємо, що маломобільними вважаються люди, що відчувають труднощі при самостійному пересуванні (вагітні жінки, люди похилого віку, люди з інвалідністю, діти до 7-ми років).

3. Будівництво підземних переходів суперечить стратегічним напрямкам розвитку транспортної інфраструктури, визначеним у Національній транспортній стратегії до 2030 року (далі - транспортна стратегія) та Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року (далі - Стратегія підвищення безпеки). 

Обидва документи визначають безперешкодну мобільність пріоритетами у розвитку транспортної інфраструктури, а будівництво підземних пішохідних переходів є перешкодою в доступу до транспортної інфраструктури для маломобільних груп. Крім того, серед заходів підвищення рівня безпеки пішоходів Стратегія підвищення безпеки передбачає, зокрема, облаштування тротуарів, обмеження швидкості руху транспортних засобів, установлення пішохідних огороджень, оновлення пішохідної інфраструктури, освітлення вулиць, установлення острівців безпеки та облаштування регульованих пішохідних переходів, популяризація використання пішоходами та велосипедистами світловідбивних засобів тощо. Підземний пішохідний перехід не визнається засобом безпеки в даному документі.

4. Будівництво підземних переходів створює ілюзію безпеки через те, що з дороги “зникає” одна група учасників дорожнього руху, тобто пішоходи. 

Насправді, будівництво підземних переходів робить перехрестя ще більш небезпечним, оскільки:
  • незручність підземних переходів збільшує кількість безпосередніх переходів дороги пішоходами у невстановлених місцях над підземними переходами, що робить такі місця ще більш небезпечними та збільшує кількість ДТП;
  • відсутність пішохідного трафіку сприяє підвищенню швидкості автомобілів. Нагадаємо, порушення безпечного швидкісного режиму є основною причиною смертельних випадків внаслідок ДТП. Зокрема, у 2017 році 652 людини загинуло в ДТП в Україні через порушення швидкісного режиму (це 41% від усіх загиблих в ДТП);
  • пішохідні переходи через закритий простір та обмежену видимість підвищують кримінальну небезпеку.
5. Вулиця Головна на ділянці біля автовокзалу є місцем постійного затоплення під час інтенсивних опадів. 

Без вирішення проблем системи водовідведення на цій ділянці, підземний пішохідний перехід має шанс стати водним колектором, а не місцем переходу через дорогу. 

Таким чином, будівництво підземних пішохідних переходів у густонаселених районах міста, з високим рівнем пішохідного трафіку, не виправдано ані з точки зору будівельних норм та розвитку транспортної системи, ані з точки зору безпеки, ані з точки зору поваги до всіх учасників дорожнього руху. Більше того, це не вигідно і з економічної точки зору, враховуючи вартість будівництва такого об’єкту відповідно до всіх норм.

З урахуванням вищесказаного, замість будівництва підземного переходу на вул. Головній (навпроти центрального автовокзалу), з метою врегулювання потоків усіх учасників дорожнього руху та підвищення рівня безпеки пропонуємо:
  • дослідити транспортні потоки на перехресті вул. Головної та вул. Комарова та в буфері перехрестя радіусом 100 м. та провести моделювання транспортних потоків для визначення можливих способів підвищення провізної здатності даної ділянки;
  • облаштувати на пішохідних переходах якісне освітлення та пластикову розмітку червоно-білими кольорами.

Звертаємося до Чернівецької міської ради з проханням врахувати дане звернення під час обговорення проекту рішення “Про внесення змін до  цільової Програми з будівництва об’єктів житла і соціальної сфери  в місті Чернівцях на 2017-2020 роки «Сучасне місто», затвердженої рішенням міської ради VIІ скликання 13.03.2017 р. №626” на постійних депутатських комісіях, роздати копії листа депутатам та ознайомити зі змістом листа присутніх під час розгляду даного проекту рішення на пленарному засіданні сесії Чернівецької міської ради перед голосуванням.

Звертаємося до жителів міста Чернівці з проханням підтримати нашу позицію та донести власну думку до депутатів відповідних округів.

Звертаємося до представників засобів масової інформації з проханням висвітлити це проблемне питання та сприяти розвитку безпечної та інклюзивної інфраструктури у Чернівцях.

Разом зробимо вулиці безпечними!

Казкові велосипедисти на вулицях Чернівців

опубліковано 23 груд. 2018 р., 11:51 Yuliia Kozak   [ оновлено 23 груд. 2018 р., 11:55 ]


Сьогодні, 23 грудня в Чернівцях відбувся святковий Новорічний велопарад для всіх жителів та гостей міста.

Організатори заходу, ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” запросила всіх охочих  взяти свій велосипед, одягнутися в костюм Святого Миколая, Санти, Йоулупуккі чи будь-якого іншого зимового героя та приєднайтесь до колони «казкових» велосипедистів. Стартував заїзд на Соборній площі біля головної ялинки Чернівців.

Велосипедисти проїхали за маршрутом: Соборна площа - Гравітон (до ялинки) - Соборна площа (магазин “Мультимедіа”).

Під час велопараду серед учасників було розіграно два подарунки: термос від організаторів заходу (Буковинської агенції регіонального розвитку) та подарунковий сертифікат на суму 300 грн від МТА-Мультимедіа

.

Новорічний велопарад в Чернівцях відбувся вже вшосте. Цьогоріч у заході взяли участь більше десятка велосипедистів. Метою велопараду було створення новорічного, різдвяного і святкового настрою. І, звісно, показати те, що і взимку можна рухатись на велосипедах, хоча очевидно, що це складніше, ніж в суху пору року.

Дякуємо всім, хто долучився!

Посилання на подію в мережі Facebook: https://www.facebook.com/events/572390376525184/  

Посилання на сторінки ГО БАРР в Facebook, Instagram. Фото: Шпальта

УВМ проти заборони перевезення велосипедів у поїздах Інтерсіті

опубліковано 18 груд. 2018 р., 03:00 Yuliia Kozak

Нещодавно стало відомо, що в поїздах «Інтерсіті» та «Інтерсіті+» хочуть заборонити перевезення велосипедів за відсутності технічних умов.

ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку" разом з іншими членами Української велосипедної мережі підтримала лист - оскарження такої заборони, направлений до Міністерство інфраструктури України.

Обговорення даного проекту зміни до Правил зараз відбувається на сайті Міністерства інфраструктури України - https://mtu.gov.ua/projects/view.php?P=198.

Можливість провезення велосипедів у поїздах є основою кількох видів переміщень:

  • ланцюгів мультимодальних пасажирських переміщень з транспортною метою «велосипед - поїзд - велосипед». Приклад: Людина починає подорож з дому велосипедом в Києві, далі рухається поїздом до Вінниці, і зі станції призначення рухається до місця роботи велосипедом;

  • ланцюгів туристичних та рекреаційних пасажирських переміщень. Приклад: турист вирушає з власним велосипедом в подорож Поліссям, сідає на поїзд Інтерсіті+ до станції Коростень. Цілий день досліджує туристичні об’єкти Житомирщини і повертається додому;

  • перевезення велосипеду у якості звичайного багажу чи як спортінвентаря (при переїзді в інше місто, участі у велосипедних змаганнях, велолюбительських подіях тощо).


Заборона перевезення велосипеда прямо протирічить кільком завданням Національній транспортній стратегії України на період до 2030 року, прийнятої Урядом 30 травня 2018 року, а саме:

  • “забезпечення розвитку мультимодальних пасажирських перевезень” (Напрям “Безперешкодна мобільність та міжрегіональна інтеграція”);

  • “забезпечення розвитку інфраструктури для велосипедного руху” (Напрям “Безперешкодна мобільність та міжрегіональна інтеграція”).


Українська велосипедна мережа пропонує не вирішувати проблему відсутності спеціально обладнаних для перевезення місць забороною велосипедів. Така заборона виключить з використання пасажирами з велосипедом найзручніших, з точки зору розкладу та швидкості переміщення, поїздів Укрзалізниці.

До того ж, даний захід є прямо протилежний меті зміни Правил, яка чітко постулює «Підвищення рівня сервісного обслуговування громадян шляхом розширення та вдосконалення послуг з перевезень залізничним транспортом». Ми розцінюємо спробу заборонити перевезення велосипедів, як «звуження переліку та якості послуг».


Українська велосипедна спільнота готова до переходу на модель оплати перевезення велосипедів у поїздах і дуже хотіла би мати спеціально відведені місця для перевезення, які би не заважали іншим пасажирам.

Пропонуємо викласти даний пункт у наступній редакції:

  1. дозволити провезення велосипедів у поїздах категорії «Інтерсіті» та «Інтерсіті+», оплачуючи провезення велосипеда, як великогабаритний вантаж;

1.1  у зібраному стані на спеціально облаштованих місцях;

1.2 у розібраному стані у чохлі у місцях для провезення багажа, за умови відсутності спеціально облаштованих місць для перевезення велосипедів.

На даний момент поїзди Hyundai Rotem мають величезний потенціал для комфортного обладнання місць для перевезення велосипедів. Перший та дев‘ятий вагон даних поїздів мають великі майданчики для перевезення інвалідних візків. Простір даних майданчиків можна легко упорядкувати для спільного користування велосипедистами та маломобільними групами пасажирів, не шкодячи інтересам жодних з них.


***


Нижче подаємо практики залізничних компаній країн ЄС щодо можливості перевезення велосипедів у поїздах Intercity:


Німеччина

Компанія Deutsche Bahn дозволяє перевозити велосипед у поїздах Intercity та Eurocity, попередньо придбавши квиток онлайн. Вартість квитка складає 9 євро (для власників BahnCard – 6 евро).

З грудня 2017 року навіть найбільш швидкісні поїзди Inter City Express (ICE) беруть на борт до 8 пасажирів з велосипедами.


Інформація від Deutsche Bahn - https://www.bahn.de/hilfe/view/pk/en/fahrradmitnahme.shtml


https://ecf.com/sites/ecf.com/files/Infografik_Komfort_ICE4%20%281%29.jpg

Схема з сайту Європейської федерації велосипедистів (ECF)

https://ecf.com/news-and-events/news/db%E2%80%99s-new-ice-4-high-speed-trains-include-bicycle-spaces


Фінляндія

Державна залізнична компанія Фінляндії VR group дозволяє провезення велосипедів у поїздах категорії Intercity. Для перевезення необхідно придбати квиток вартістю 5 євро, пройти до двоповерхового вагону поїзду категорії Intercity та розмістити велосипед у спеціально відведеному для цього місці. Додатково, за 50 євроцентів, можна пристебнути велосипед для уникнення крадіжки.

Перевезення велосипедів регіональними поїздами безкоштовне.

Інформація від VR group - https://www.vr.fi/cs/vr/en/bicycles_skis_en


InterCity Edo

Схема розміщення велосипедів поїздах Intercity VR Group (Фінляндія)

https://www.vr.fi/cs/vr/en/intercity_kuvasto_en


Польща

Польська залізнична швидкісна компанія PKP Intercity дозволяє провезення велосипедів у першому і останньому вагонах поїздів категорії Intercity (IC) та у вагонах другого класу поїздів категорії Express Intercity (EIC) та Express Intercity Premium (EIP).

Вартість перевезення велосипеда фіксована і складає 9,10 польських злотих, не зважаючи на відстань та тип поїзда. При купівлі квитка на перевезення велосипеда у кондуктора в салоні поїзда, вартість зростає до 10 польських злотих.


Інформація від PKP Intercity - https://www.intercity.pl/en/site/for-passengers/services/transport-of-bicycles,-items-and-pets/bikes/


https://www.intercity.pl/en/obrazy/rozklad_miejsc_pendolino/en/SCHEMAT-EN-ED250_MP3_06_01.png

Схема розміщення велосипедів у 5-му вагоні поїздів категорії Express Intercity Premium (EIP)

https://www.intercity.pl/en/site/for-passengers/information/trains/express-intercity-premium-eip/rozklad-miejsc-w-pociagach-express-intercity-premium-en.html#wagon5

.

Текст листа підтримують громадські організації - члени Української велосипедної мережі:

  1. ВелоВектор (м. Одеса)

  2. Urban Inst. (м. Одеса)

  3. Асоціація велосипедистів Києва (м. Київ)

  4. Буковинська агенція регіонального розвитку (м. Чернівці)

  5. Міські Реформи (м. Харків)

  6. Велокривбас (м. Кривий Ріг)

  7. Велосипедна Асоціація Павлограда (м. Павлоград)

  8. СІТІ ЛАБ (м. Полтава)

  9. Асоціація велосипедистів Черкас (м. Черкаси)

  10. Дніпровська асоціація велосипедистів (м. Дніпро)

  11. Львівська асоціація велосипедистів (м.Львів)

  12. Альтер-Спорт (м. Миколаїв)


Довідково:

Українська велосипедна мережа – група громадських організацій у 12 містах України, які об’єднались для посилення впливу на транспортну політику та умови розвитку велотранспорту в Україні.

Асоціація велосипедистів Києва – це експертний центр та громадське об’єднання активістів, які працюють над перетворенням Києва на зручне і безпечне місто для пересування велосипедом.

Асоціація є членом Європейської федерації велосипедистів (European Cyclists’ Federation), що об’єднує більше 80 членів у понад 40 країнах та впливає на формування політики, сприятливої до велосипедного руху на європейському та міжнародному рівні.



Команда ГО "БАРР" на Велофорумі-2018

опубліковано 9 жовт. 2018 р., 00:48 Yuliia Kozak   [ оновлено 9 жовт. 2018 р., 00:50 ]

Команда ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” взяла участь у ювілейному 10-му Велофорумі 2018, який відбувся 5-7 жовтня у місті Івано-Франківськ.  Велофорум - це міжгалузева конференція на перетині транспортної політики, сталого місцевого розвитку та громадянського суспільства, яка щороку збирає активістів громадського сектору, представників органів місцевої влади, спеціалістів з містопланування і транспортної інфраструктури.

Спікери з різних міст України та Європи поділились своїм досвідом розвитку велоінфраструктури, представили результати реалізованих проектів та надали низку корисних порад щодо проведення велосипедних досліджень, покращення комунікації з місцевими органами влади, розробки адвокаційних кампаній. Однією з доповідачів стала Жанна Олійник - керівник проектів та програм ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку”, яка розповіла про конкурс відеоблогів серед школярів міста Чернівці, як інструмент залучення до Велоруху.

Дякуємо організаторам за високий рівень проведення заходу, а всім спікерам та учасникам за велику кількість корисної інформації та нові знайомства! До зустрічі наступного року у Вінниці на Велофорумі - 2019!

Фото: https://www.flickr.com/photos

Загальні підсумки Європейського Тижня Мобільності 2018: яким він був і хто взяв участь?

опубліковано 8 жовт. 2018 р., 10:28 Yuliia Kozak   [ оновлено 8 жовт. 2018 р., 23:47 ]

16-22 вересня 2018 року відбулась загальноєвропейська ініціатива з популяризації сталих видів транспорту - Європейський тиждень мобільності (ЄТМ). Основною метою проведення ЄТМ у містах та селищах України та світу є підвищення рівня обізнаності мешканців про сталий розвиток та заохочення населення надавати перевагу використанню сталих видів транспорту, зокрема велосипеду.
Європейський Тиждень Мобільності 2018 у Чернівцях був організований ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” в рамках проекту «Через сталий транспорт до чистого довкілля» згідно програми територіальної співпраці країн Східного партнерства «Молдова -Україна». Партнерами заходів стали: ГО “Лабораторія культурних досліджень”, мережа закладів швидкого харчування “Ozzy Fast Food”, мережа магазинів одягу “Papaya”, екскурсовод Пан Ярко, “Пласт Чернівці” та Клуб активного відпочинку Track&Сamp.

Вперше Чернівці долучились до проведення цієї акції ще в 2011. Щороку кількість заходів та залучених до них містян зростає. Цьогоріч чернівчани та гості міста мали змогу приєднатись до наступних подій в рамках Європейського Тижня Мобільності:

  • Велопарад дівчат “Леді на велосипеді”;
  • Велоекскурсія містом Чернівці;
  • Акція “Велосипедом на роботу”
  • Кінопоказ “Bike Movie Night”;
  • День Паркування (Park(ing) Day);
  • Транскордонний велопробіг Чернівці-Єдинці;
  • Дивогонка для наймолодших;
  • Нічний Велосипедний квест.
Окрім Чернівців, підписали хартію приєднання до Європейського Тижня Мобільності 2018 та провели низку заходів в його рамках наступні населені пункти: Вижниця, Сокиряни, Новоселиця, с. Бабин, с. Мамаївці, с. Лужани, с.Довжок (Чернівецька обл.), Могилів-Подільський (Вінницька обл.), Рені (Одеська обл.)

До прикладу, в селі Мамаївці, серед іншого, було проведено лекторій на тему "Вплив автотранспорту на навколишнє середовище", в селі Бабин- акція “День без автомобіля”, а в Могилеві-Подільському- велоподорож "Велосипедом до Лади Терношорської". У більшості населених пунктів також відбулись окремі заходи для дітей, зокрема фото-виставки, конкурси малюнків, та навчальні уроки про безпеку велосипедистів. У місті Рені було проінспектувано стоянку для автомобілів та пішохідний перехід, облаштовані пандуси для людей з обмеженими можливостями, дитячих колясок, велосипедистів 

Частина організаторів заходів у згаданих вище містах та селищах були учасниками табору Мобільності (Mobility Camp), який проходив з 16-20 липня 2018 року в Чернівецькій області та був організований ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку" з метою підготовки до проведення Європейського тижня мобільності.

Фото із заходів ЄТМ 2018 у Чернівцях та регіонах: www.flickr.com/photos
Відео (всі роки проведення) : Youtube канал БАРР
Instagram: @bard_ngo
Більше інформації та останні новини на сторінках ГО “Буковинська агенція регіонального розвитку” в соціальних мережах:
Facebook:NGO.BARD

#mobilityweek #mobilityweekcv #bard_ngo #барр


Відбувся експертний круглий стіл «Програма транскордонного співробітництва «Україна-Молдова»: особливості підготовки та імплементації».

опубліковано 14 серп. 2018 р., 12:20 Yuliia Kozak

Чи достатньо ефективні програми транскордонного співробітництва за участю України?

14 серпня 2018 р. у м. Чернівці відбувся експертний круглий стіл «Програма транскордонного співробітництва «Україна-Молдова»: особливості підготовки та імплементації». Експерти презентували результати опитування щодо різноманітних аспектів підготовки та реалізації програми Територіального співробітництва Східного Партнерства «Україна – Молдова», обговорили шляхи підвищення ефективності програм транскордонного співробітництва за участю України.

Запропоновано пропозиції щодо підвищення ефективності та результативності реалізації Програми в регіоні:


  1. Чернівецькій ОДА спільно з профільними ГО, науковими інституціями здійснити аналіз виконання стратегії регіонального розвитку (СРР) області до 2020 р. та плану її реалізації, а також програм транскордонного співробітництва (ТКС), які діють в області, включаючи проекти, які реалізуються в рамках СРР та програм ТКС. Рекомендовано також внести відповідні зміни до СРР та плану її реалізації.

  2. Чернівецькій ОДА розпочати підготовку до розробки СРР до 2027 р., враховуючи конкуренцію та можливості співробітництва між регіонами України та країн сусідів, беручи до уваги пріоритети ЄС. У першій половині 2020 р. розробити

  3. СРР у відповідності до методики, враховуючи вищенаведені обмеження та подати на затвердження обласною радою до 2027 р.

  4. Враховувати важливість визначених пріоритетів СРР при розробці нових програм ТКС. Спільно з іншими областями та центральними органами влади виробити позицію, яка би враховувала регіональні відмінності.

  5. Адміністратору програми чітко дотримуватись вимог програми у т.ч. встановлених термінів. Бути не контролером, а порадником для організацій-виконавців.


Програму «Україна-Молдова» респонденти в цілому оцінили позитивно, серед найбільш позитивних аспектів реалізації програми називають наступні:

  • можливість залучення коштів міжнародної технічної допомоги для вирішення найактуальніших регіональних та місцевих проблем;

  • отримання досвіду участі в програмі, яка фінансується ЄС, але не включає країну-члена ЄС;

  • налагодження нових контактів та партнерства з Республікою Молдова, обмін досвідом країн-учасників;

  • активізація учасників транскордонного співробітництва;

  • посилення спроможності та ефективності роботи місцевих організацій.


Серед негативних аспектів під час підготовки та реалізації Програми є:

  • недостатнє розуміння процесу програмування або висвітлення цього процесу для цільових аудиторій;

  • тривалий термін підготовки спільної операційної програми, а також термін контрактації, що призводить до значних змін

  • умов, в яких була розпочата реалізація проектів;

  • критична оцінка роботи адміністратора програми - Німецького товариства міжнародного співробітництва, зокрема, оперативність надання допомоги;

  • тривала процедура погодження проектно-кошторисної документації, що створює ризики для успішної реалізації проектів.



Метою проведення круглого столу є обговорити результати опитування щодо різноманітних аспектів підготовки та імплементації Програм територіальної співпраці Східного Партнерства "Україна-Молдова" та "Україна-Білорусь" (http://eaptc.eu/en/program/view-moldova-ukraine.html), сформулювати пропозиції щодо підвищення їх ефективності, а також донести до європейських стейкхолдерів аргументовану позицію української сторони щодо доцільності подальшої підтримки зазначених програм з боку ЄС. За підсумками буде сформовано фінальний аналітичний документ, який планується презентувати під час міжнародної конференції у вересні та поширити серед основних стейкхолдерів.


Круглий стіл проводиться в рамках проекту «Посилення впливу громадськості на розвиток територіального співробітництва України, Білорусі та Молдови», за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження» в рамках проекту «Громадська синергія». Організаторами заходу є Громадська організація «Центр транскордонного співробітництва» (м. Чернігів), Громадська організація "Буковинська агенція регіонального розвитку" (м.Чернівці) та Благодійний фонд "Суспільні ресурси та ініціативи" (м.Чернівці).



Відбулась третя транскордонна нарада

опубліковано 7 серп. 2018 р., 04:58 Yuliia Kozak


В п’ятницю, 03.08.2018 в Чернівецькій міській раді відбулась третя транскордонна нарада робочих груп проекту "Через сталий транспорт до чистого довкілля". Учасниками зустрічі стали представники залучених партнерів проекту, а саме:
  • - Єдинецької міської ради, Молдова, у складі: Кожокаря Констянтина (Cojocari Constantin - мер міста Єдинці), Сорокана Віталія (Sorocan Vitalie - радник мера міста Єдинці), Вашілкової Роделії (Vasilcov Rodelia - радниця мера міста Єдинці); Сорокан Єкатерини (Sorocan Ecaterina - менеджер проекту); 
  • - Виконавчого комітету Чернівецької міської ради, Україна, у складі: Хімійчук Світлани (голова відділу громадського економічного розвитку), Лебухорської Тетяни (голова відділу комп’ютерно-технічного забезпечення), Середюка Володимира (заступник мера міста Чернівці); 
  • - Буковинської агенції регіонального розвитку (ГО “БАРР”), у складі: Ляховича Миколи (голова ГО “БАРР”), Олійник Жанни 
  • (координатор проекту), Ноголь Анни (PR- менеджер), Бунегри Марії (бухгалтер).
Метою транскордонних нарад є створення правової основи для поліпшення нав колишнього середовища шляхом зміни транспортної політики на місцевому рівні. Під час зустрічі в Чернівцях, учасники обговорили забезпечення єдиного, комплексного підходу щодо розробки та використання стратегічних документів з обов’язковим усвідомленням впливу на навколишнє середовище транскордонного регіону. Також були підведені підсумки  та результати реалізації першої частини проекту й визначений подальший план дій до завершення спільної роботи.

Дві попередні транскордонні наради відбулися в містах Чернівці та Єдинці відповідно. Ще одна, четверта зустріч запланована на проведення у місті Єдинці, Молдова, наприкінці серпня поточного року.


Проект «Через сталий транспорт до чистого довкілля» втілюється ГО «Буковинська агенція регіонального розвитку» спільно з Чернівецькою міською радою в рамках Програми територіальної співпраці країн Східного партнерства «Молдова-Україна». Метою проекту є зниження рівня забруднення атмосферного повітря, спричиненого викидами моторизованого транспорту через зміцнення транскордонної співпраці між Україною та Молдовою.

Завершився Mobility Camp!

опубліковано 23 лип. 2018 р., 05:43 Yuliia Kozak   [ оновлено 23 лип. 2018 р., 05:46 ]


З 16-20 липня 2018 року в Чернівецькій області проходив табір Mobility Camp, організований ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку" з метою привернення уваги до важливості розвитку сталих видів транспорту та підготовки учасників до проведення Європейського тижня мобільності. 

18 громадських активістів та молодіжних лідерів різного віку та професій з України (Чернівці, Сокиряни, Новоселиця, Одеси, Рені) та Молдови (Бєльці, Єдинець, Бричани) протягом п’яти днів слухали лекції від провідних спікерів на теми, пов’язані з підготовкою до Європейського тижня мобільності та виконували відповідні практичні завдання. 


Кожен день табору був присвячений окремій тематиці, зокрема: “Що таке Європейський тиждень мобільності та як провести його в громаді?”, “Основи івент-менеджменту”, “Структура органів місцевого самоуправління”, “Співпраця ГО з бізнесом” та “Комунікація і PR супровід для ЄТМ”. Робота над зазначеними вище темами проходила в режимі інтерактивних лекцій та тренінгів, які проводили запрошені спікери: Леся Лойко, голова громадської організації "Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону "ФОРЗА", національний координатор Європейського тижня мобільності в Україні; Маріанна Маршаленко, консультант компаній з розвитку програм по соціальній відповідальності, координаторка партнерської програми Асоціації велосипедистів Києва, голова Клубу велобізнесу Києва та Вікторія Талашкевич, координаторка громадської організації "Прес-клуб реформ", а також члени команди ГО БАРР: Жанна Олійник, Анна Ноголь, Марія Бунегра, Богдан Старик та Юрій Олексюк.

Учасники презентували свої населені пункти та склали попередній план заходів для проведення Європейського тижня мобільності. Під час табору було також проведено декілька симуляційних ігор та велика кількість групової практичної роботи. По закінченню заходу всі учасники були нагороджені сертифікатами про участь від Буковинської агенції регіонального розвитку. Якісним результатом проведення табору повинні стати окремі заходи,організовані учасниками в своїх містах та селищах, присвячені Європейському Тижню Мобільності, який відбудеться 16-22 вересня 2018 року. 

Під час табору відбулась 
робоча зустріч транскордонної команди проекту у складі представників міської ради м.Єдинці (Віталія Сорокана та Родіки Васілков), публічної асоціації освіти дорослих "Верхній Прут" (Крістіни Івасюк та Аліни Рєшетніков) та команди Буковинської агенції регіонального розвитку (Анни Ноголь, Жанни Олійник, Марії Бунегри). Під час зустрічі команда підвела підсумки першої частини проекту, обговорила проблемні питання та деталізувала план дій усіх партнерів ло кінця року.

Фото та відео-матеріали із заходу можна переглянути в соціальних мережах ГО "Буковинська агенція регіонального розвитку": FacebookInstagramFlickrYoutube. Підписуйтесь на наші сторінки, щоб слідкувати за останніми новинами та оновленнями організації.

Табір мобільності реалізовується організацією "Буковинська агенція регіонального розвитку” в рамках проекту "Через сталий транспорт до чистого довкілля" згідно Програми територіальної співпраці країн Східного партнерства "Молдова -Україна". 

1-10 of 157