2 дні, 9 команд, кілограм кави та тисячі кіловат людської енергії - саме так 14-15 грудня відбувався перший хакатон відкритих даних у Чернівцях. Учасники мали просте завдання - дослідити місто та обгрунтувати одну із міських проблем за допомогою даних. Для роботи учасники використовували:
Про якість громадського транспорту Однією із якісних характеристик громадського транспорту є його піша доступність - час та відстань, яку потрібно подолати, аби дістатись до найближчої зупинки громадського транспорту. Чим меншою є така відстань - тим більше ймовірності, що людина скористається саме громадським транспортом, а не обере, наприклад, таксі. Команда “Мапери 1876” (переможці хакатону) взялись досліджувати питання пішохідної доступності зупинок громадського транспорту у Чернівцях. На карту розміщення зупинок електротранспорту були нанесені ізохрони - лінії, які позначають ареали, що знаходяться у 5-хвилинній пішій доступності до зупинок. А також вони використали дані про щільність користувачів із Чернівців від компанії Vodafone Ukraine та маршрути руху комунального транспорту. Це дозволило побачити ділянки Чернівців, яким притаманна значна концентрація людей і які водночас найбільш віддалені від зупинок електротранспорту. Так, на вулиці Воробкевича знаходиться Чернівецька ЗОШ №27 та ЖК “Водограй”. Відповідно, тут завжди людно. Утім, до найближчої тролейбусної зупинки доведеться йти щонайменше 10 хвилин. Аналогічні проблеми із віддаленістю зупинок електротранспорту виявили в інших місцях Чернівців і цілих мікрорайонах. Так, дослідження показало, що мешканцям мікрорайонів Калічанка, Роша та Ленківці до зупинок комунального транспорту необхідно йти щонайменше 10 хв. Проблемними щодо пішої доступної є кілька перехресть. Зокрема, перехрестя вулиць О. Щербанюка, Небесної Сотні та Ю. Федьковича та перехрестя вулиць Рівненської та Сторожинецької. Також аналіз даних засвідчив, що маршрути тролейбусів у Чернівцях дублюються і часом мають низьку щільність. Так, на ділянці вул. Головної (від Проспекту Незалежності до вул. Садової) накладаються 5 тролейбусних маршрутів. Тоді, як на Калинівський ринок, де людей значно більше, ходить лише один тролейбусний маршрут. З допомогою даного дослідження можна планувати подальший розвиток електротранспорту Чернівців таким чином, аби усі зупинки громадського транспорту знаходились не далі як в 5-хвилинній відстані від пасажирів і усі жителі міста були в рівних умовах щодо доступу до комунального транспорту. І для цього не завжди обов’язково запускати нові маршрути, а достатньо продовжити наявні. Так, команда пропонує змінити шлях 11 тролейбуса, аби він рухався через вулицю Воробкевича, а тролейбусний маршрут №3 продовжити до мікрорайону Ленківці. Що далі? Розроблену модель аналізу можна використовувати не лише у Чернівцях, а й в інших містах України і на її основі будувати транспорту модель населених пунктів. А результати дослідження можна зробити ще точнішими, якщо зібрати дані про освітленість та стан доріг, розміщеннz пішоходних переходів. Про ефективність використання комунального нерухомого майна Однією із статей поповнення бюджету міста - є здача в оренду нерухомого майна. Команда студентів-економістів “Pro bono” під час хакатону вирішила перевірити наскільки ефективно міська рада використовує комунальні приміщення, які здає в оренду суб’єктам підприємницької діяльності. Метою дослідження було проаналізувати чи відрізняється вартість оренди комунального нерухомого майна від приватного майна.
Із більш як 800 об’єктів, учасники відсіяли 400. Насамперед, виключили заклади освіти та інші державні та комунальні установи. Далі співставили ціни оренди муніципальних об’єктів з ринковими цінами на нерухомість для нежитлових приміщень. А згодом всі дані розподілили за районами, згідно адміністративного поділу міста. Для кожного району створили точкову діаграму. Червоні кружечки - це об’єкти, ціна оренди яких вдвічі нижча, ніж середня ринкова. Жовті кружечки позначають об’єкти, які здають по середній ринковій ціні. Зелені - це об'єкти,які здають в оренду за ціною вищою ніж середню ринкова вартість. Аналіз даних засвідчив, що наразі 95% об’єктів комунальної власності Чернівці здається за ціною, яка нижча від ринкової - від 2 до 7 разів. Учасники підрахували, що внаслідок цього міський бюджет Чернівців недоотримує 75 млн. грн щороку, а це - 2,78 % від всієї казни обласного центру. Отримані результати засвідчили, що за бажання Чернівці можуть заробляти більше. Все, що для цього потрібно - включити ринкові механізми при здачі комунального майна в оренду. Про паркування, яке розвантажує центр та приносить місту додаткові кошти Зростання кількості автомобілів, недоліки інфраструктури та дріб'язкові надходження від штрафів за порушення паркування - всі ці чинники роблять проблему паркування у містах повсякчас актуальною.
Команда “Резистенція молоді” мала на меті дослідити, де у Чернівцях концентрується основний трафік автомобілів і як місто забезпечує паркування. Аби дослідити цю тему, учасники проаналізували дані про власників авто від Vodafone та місця їх роботи, а також дані Google Maps. Аналіз даних показав, що є 4 основні райони у Чернівцях, на які припадає більшість автомобільного трафіку. А саме - Центр, Проспект Незалежності, Кварц та Гравітон. Ці дані вони співставили із місцями платних парковок і виявили проблему розподілу трафіку. Адже, багато автомобілів було не лише на магістральних вулицях чи біля важливих соціальних об’єктів, а й поряд із житловими масивами. Тобто, це були автомобілісти, які рухались в пошуку безкоштовних місць для паркування. Оскільки, на магістральних вулицях вакантних місць вже не було. На зображенні можна побачити центральну частину міста. Жовтим команда позначила платні місця для паркування, а синім - місця, де можна паркуватись безкоштовно. Аби розвантажити центр, мінімізувати кількість автомобілістів, які шукають, де припаркуватись задарма, і поповнити міський бюджет - команда пропонує всі безкоштовні місця для паркування зробити платними. При цьому, мова йде не лише про центральну частину міста, а й інші райони. Ідея полягає в тому, аби вартість паркування у більш віддалених районах була нижчою, аніж в центральних. Ідею команди підтримала компанія “Vodafone Ukraine”. Її представники пообіцяли допомогти втілити задумане. Хакатон показав аби здійснити аналіз даних, виявити нагальні міські проблеми та знайти для них рішення - часом достатньо лише кількох днів і людей, які хочуть змін. У Чернівцях людський потенціал для аналізу та роботи з даними є, важливо, щоб були ще й дані. |
Головна сторінка > Новини >