Автобус за розкладом та комфорт і безпека пасажирів - переваги міського транспорту у Любліні

опубліковано 14 лют. 2017 р., 06:42 Tetiana Lebukhorska   [ оновлено 27 лют. 2017 р., 02:42 користувачем Mykola Liakhovych ]
Неможливо уявити життя людей у сучасному місті без громадського транспорту. У Любліні, так як і у Чернівцях, маленькі історичні вулички завузькі для великих автомобілів та парковок, тож громадський транспорт можу бути зручним та раціональним вибором для мешканців. Найстарішому автобусу Любліна - 9 років, тоді як у Чернівцях тролейбуси їздять уже 20-27 років і більше. Транспорт часто ламається, а у деяких тролейбусах навіть протікає дах. Що ми можемо запозичити з досвіду наших сусідів, яким має бути транспорт у місті? Звичайно доступним, зручним та безпечним... Про досягнення Любліна у розвитку міської мобільності розмовляли учасники лекції-дискусії “Трансформація міської мобільності: досвід Любліна", яка відбулась 13 лютого у Чернівцях.

У Любліні транспорт виконує ту функцію, яку має виконувати транспортна система міста - швидко і зручно перевезти пасажира в потрібному напрямку. У польському місті була створена збалансована транспортна система, де багато уваги приділяється, як якості громадського транспорту, інфраструктурі для руху велосипедів, а також для пішоходів. В першу чергу місто комфортне для пішоходів та велосипедистів і лише в останню чергу акцент робиться на пересуванні містян на автомобілях.

Трансформація транспортної системи Любліна розпочалася тоді, коли Польща стала членом ЄС. Саме тоді зробили реформацію управління міським транспортом, створився новий підрозділ на який були покладені виключно функції управління громадським транспортом. У 2010 році у Любліні обладнали усі транспортні одиниці валідаторами (сучані аналоги компостерів). Апарати відмічають паперовий квиток і тому кондуктор у транспорті вже був непотрібний.

Громадський тран
спорт Любліна сьогодні викликає захоплення у всіх, хто цікавиться міською мобільністю. Найстаріший тролейбус випущений у 2007 році, 96% автобусів є низькопідлоговими, а 45% використовують кондиціонери.

Електронний компостер, автобус за розкладом, частково низька підлога, достатня кількість рухомого складу, відсутність маршруток - все це переваги міського транспорту у Любліні, коли у водія лише одне завдання - перевезення. У нас же часто водія турбує не безпека та комфорт пасажирів, а готівка та бажання пошвидше, навіть якщо це
небезпечно, доставити пасажирів, щоб отримати нову партію готівки від наступних пасажирів.

Лекція-дискусія проходила в рамках проекту «Спільний простір», метою якого є посилення спроможності громади Чернівців об’єднувати зусилля та впливати на просторовий розвиток міста. Заходи проекту включають публічні лекції на теми розвитку просторів та урбаністики, зустрічі дискусійної платформи «Urban Cafe», розробку матеріалів щодо впливу громади на просторовий розвиток міста та створення нового публічного простору в Чернівцях.
Comments