Міський електротранспорт потрібно розвивати, а не “добивати”

опубліковано 14 лют. 2017 р., 09:15 Невідомий користувач   [ оновлено 16 лют. 2017 р., 05:17 користувачем Tetiana Lebukhorska ]
У вівторок, 14-го лютого у конференц-залі бізнес-центру інтер-сіті відбулася презентація Альтернативної програми розвитку міського електротранспорту міста Чернівців на 2017-2020 роки, розробленої ініціативною групою чернівчан. Активісти намагаються запропонувати громадськості альтернативу вживаним тролейбусам.

Під час розробки даної програми ми опирались на дані аналізу роботи електротранспорту, враховували роль тролейбусів у системі громадського транспорту Чернівців, порівнювали Чернівці з іншими обласними центрами країни, - наголошує заступник голови Буковинської агенції регіонального розвитку Тетяна Лебухорська. Запропонована програма виходить із реальних потреб міста та потреб тролейбусного управління. Тому ми розуміємо, що в ситуації, коли тролейбуси їздять з 20-хвилинним інтервалом та щодня ламаються, основним завданням програми повинно бути відновлення нормальної роботи електротранспорту на існуючих маршрутах, нормалізація фінансового стану та зменшення збитковості ЧТУ. І лише після цього можна говорити про запровадження нових маршрутів.

Електротранспорт у Чернівцях сьогодні перебуває у критичному стані. Вже багато років ЧТУ (Чернівецьке тролейбусне управління) не може похвалитися значним оновленням свого транспортного парку. Часто трапляються поломки, багато машин, через несправність не виходять на маршрути. Це створює значні проблеми для чернівчан, адже подекуди доводиться по пів години чекати у морозну погоду на зупинці.

За словами Сергія Янушевського, асистента кафедри програмного забезпечення комп'ютерних систем ЧНУ, технічного аналітика проекту, середній вік тролейбусного парку складає 26-27 років, що є одним із найнижчих показників в Україні. А до кінця року потрібно списати ще 49 тролейбусів.

-У нас тролейбусна лінія розрахована на 6 основних маршрутів. У середині 2016 році на маршрути виїжджало порядку 50-ти тролейбусів. Інтервал руху перевищив більше 20 хвилин,
але щоб забезпечити 5-ти хвилинний інтервал на маршрутах, нам потрібно вивести на лінії до 78 одиниць техніки. Тролейбусне управління має мати резерв у разі поломки. Тобто в загальному наш тролейбусний парк має мати 100-105 тролейбусів. Це лише на поточних маршрутах, - каже науковець.

Найцікавіше, щ
о міський транспорт може бути не таким збитковим, якщо на нього пересядуть більшість чернівчан. Обсяг пасажиропотоку зросте до 30%, якщо людям запропонують новенькі комфортні тролейбуси, які будуть їздити регулярно та часто.

- Якщо б ми дали містянам можливість використовувати якісний, новий, комфортний транспорт, чи не пересіла б на тролейбуси деяка частина мешканців, знаючи що не потрібно чекати 20 хвилин, що він може спрогнозувати і не запізнитися на роботу? Я б пересіла, - запевнила Наталія Гусак, фінансистка, голова ГО "Економічні ініціативи”.

Економічна складова представленого проекту передбачає закупку нових тролейбусів, виділення коштів на оновлення ремонтної бази та інвентаря, модернізацію ТП та контактної мережі, капітальний ремонт старих машин. Також проект передбачає залучення грантових коштів на вдосконалення системи управління підприємством, навчання працівників.

Поки Чернівчани їздять на старих вживаних автобусах з Європи, інші міста України, наприклад Львів та Тернопіль, випередили наше місто купуючи і випускаючи на маршрути нові вітчизняні машини. Саме у таких тролейбусах можна з комфортом пересуватися та почувати себе мешканцем європейського сучасного міста, де дбають насамперед про людей.







Comments