Громадський транспорт міста Вінниця: успішний досвід
Дата публікації допису: 2 бер. 2016 17:19:58
Це коротка розповідь про міський транспорт у Вінниці з точки зору неспеціаліста.
Трамваї, тролеубуси, автобуси та маршрутні таксі різні за віком та якістю, це види транспорту в місті. Всі вони процюють по-різному, але у рамках однієї системи. Трохи детальніше спробую пояснити нижче.
Перше, що вражає у вінницькому транспорті, це відсутність зовнішньої реклами. Він переважно біло-блакитний. Це свідчить про те, як працює управління міста, як воно створює колорит і зовнішню культуру міста (таке можна порівняти з масштабом безпритульних собак гуляючих містом, чи кількістью смітників, регулярно розташованих на тротуарах).
Вінниця - це
аби не перше місто в Україні, де існує і до того ж працює по цілому місті, розклад руху громадського транспорту. На зупинках розміщені розклади та їхня прозора схема. Що стосується зупинок, на багатьох із них помітила розмальоване жовтою фарбою місце для посадки людей з обмеженими можливостями пересування. Розроблення розкладу руху це громацька ініціатива ВОМГО "Наше Поділля". До цього працівники організації у співпраці із містом вже чотири роки слідкують за правильністю і актуальністю проїздів транспортних засобів. Юрій Степанець, голова організації "Наше Поділля", який пояснив мені подрібниці цєії ланки, підкреслив, що ідея дуже проста: щоб громадський транспорт мав більше значення для руху у місті, щоб він був чистим, швидким та якісним, щоб був конкуренцією для автомобілів. Тут мушу підкреслити, що всі автобуси нові, тролейбуси і трамваії - по-різному. Історичною перлиною трамвайного складу є подаровані Швейцарєю у 2006 році "цюрихські трамваії". Вони прикрашають вулиці Вінниці, як, наприклад, "нюримбергські трамваії" у Кракові. На противагу старому, своєрідним явищем посеред сучасного складу транспортних одиниць є новий трамвай, створений на базі старого. Модерністичний дизайн, вторинна розробка та економічна ідея дуже радує, тим більше, що виготовлений у вінницькому депо. Відсутність елементарних компонентів, як кондиціонер чи низька підлога, студить "насолоду". Проте це перший такий трамвай у вінницькому депо і хотілося б надіятись на те, що проект удосконалиться та розшириться подальше виробництво. У схемі транспортного руху включені маршрутки. Буває, що вони не підкоряються загальним правилам. Це особливо стосується нічних маршрутів. Так, у Вінниці існує нічний транспорт!
Вінницький транспорт насправді слідкує за актуальними потребами мешканців, там додатково навіть діє wi-fi! Ще одним важливим для мене особисто великим плюсом є наявність велосипедних доріжок. Тому, якщо я ще раз завітаю у Вінницю, то обов'язково спробую як працює транспортний wi-fi та добряче наїжджуся велосипедними доріжками. До речі, це хороша ідея для приваблення туристів до міста!
Чернівцям є куди рости для покращення транспортної сфери послуг. Тому, спершу варто налагодити політику управління транспортом. Це стосусується офіційної влади і також громадських організацій та активних містян, які хочуть і готові до конкретних дій для покращення благоустрою міста. Вінницький досвід може послугувати нам прикладом, оскільки пан Юрій Степанець любязно пообіцяв допомогти зацікавленим активістам.
Текст підготувала Наталія Шпівак